Denník N

Deväť trikov, ktoré pomôžu bojovať s chuťou na sladké

Foto - Flickr.com/John Bastoen
Foto – Flickr.com/John Bastoen

Keď sa rozhodnete zatočiť s cukrom, pripravte sa na to, že vás prepadnú abstinenčné príznaky, budete unavení a potrvá minimálne týždeň, než si vaše telo prestane pýtať ďalšie sladkosti.

Píše Casey Seidenbergová, článok zverejňujeme so súhlasom The Washington Post

Na konci januára praskal Instagram pod návalom sebazničujúcich fotiek ľudí, ktorí na začiatku mesiaca odprisahali, že sa vzdajú cukru, no zlyhali.

Aj moji chlapci sa rozhodli obmedziť sladké, ktoré sa počas prázdnin stalo bežnou súčasťou ich života. A tiež s tým zápasia. Na každej návšteve ich núkajú sladenými nápojmi a pekáče s nedojedenými koláčmi sa zdajú byť bezodné.

Prečo je cukor taký všemocný? Ako ho môžeme poraziť?

Abstinenčné príznaky

Ukázalo sa, že cukor má na mozog podobný efekt ako drogy. Ak sa ho v rámci diéty vzdáte prirýchlo, môžu sa dostaviť abstinenčné príznaky – únava, depresia, bolesti hlavy či svalov. Niet divu, že prestať s ním vôbec nie je ľahké.

Ale nie je to ani nemožné. Predtým než začnete s odvykaním, položte si pár otázok. Najmä: je vaša hladinu cukru v krvi vyvážená? Prijímate dostatok tých správnych živín? Doprajete si dosť spánku a dokážete prestáť stres?

Ak dokážete nájsť odpovede na tieto otázky, ľahšie zistíte, na čo konkrétne sa musíte zamerať, keď chcete cukor poraziť. Aby vám to šlo ľahšie, pozrite si na konci aj deväť trikov, ktorými sa dá bojovať s chuťou na sladké.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie