Stratég Miloša Zemana je Slovák: Porady sú krátke, ovplyvniť ho je nemožné

Foto N – Tomáš Benedikovič

Bývalý programový riaditeľ STV Roman Lipták radí Milošovi Zemanovi už viac ako päť rokov. Pred niekoľkými týždňami sa stal šéfom analytického odboru prezidentskej kancelárie a vo volebnej kampani patril medzi jeho najbližších poradcov.

Roman Lipták (61) vyštudoval dramaturgiu na VŠMÚ v Bratislave. Pracoval v Slovenskej akadémii vied a neskôr v reklame a v médiách. Za riaditeľovania Radima Hrehu bol programovým riaditeľom STV a ako manažér pracoval aj v televízii Markíza. Naposledy učil na bratislavskej Akadémii médií. Pre Miloša Zemana pracuje od roku 2012, od decembra minulého roka je riaditeľom analytického odboru prezidentskej kancelárie.

Ako ste sa zoznámili s Milošom Zemanom?

Bolo to v Trenčianskych Tepliciach, kam prišiel na filmový festival. Hovoril som mu, že som robil v kampani pre Rudolfa Schustera pri prvej priamej voľbe slovenského prezidenta. Keďže sa blížila prvá priama voľba v Česku, požiadal som ho, či by som nemohol byť na stáži v jeho tíme. Z rozhovoru, ktorý trval dlho, vyplynulo, že to môžeme na dva-tri týždne skúsiť. A vyvinula sa z toho dlhšia spolupráca, čomu som nesmierne rád.

Bola to dovtedy vaša jediná skúsenosť s politickým marketingom?

Mám s ním dlhšiu skúsenosť, ale nesnažím sa to veľmi propagovať. Tam, kde som bol s kandidátmi na verejných miestach, to nepopieram. Nechcem však hovoriť, kde všade som robil. S politickým marketingom mám viac skúseností než jednu kampaň.

Čo ste mali na starosti v kampani Rudolfa Schustera?

Bol som členom jeho tímu. Riešili sme stratégiu, prípravu tém.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Pridajte sa k predplatiteľom

Miloš Zeman

Rozhovory

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |