Stratég Miloša Zemana je Slovák: Porady sú krátke, ovplyvniť ho je nemožné

Bývalý programový riaditeľ STV Roman Lipták radí Milošovi Zemanovi už viac ako päť rokov. Pred niekoľkými týždňami sa stal šéfom analytického odboru prezidentskej kancelárie a vo volebnej kampani patril medzi jeho najbližších poradcov.

Foto N – Tomáš Benedikovič

Roman Lipták (61) vyštudoval dramaturgiu na VŠMÚ v Bratislave. Pracoval v Slovenskej akadémii vied a neskôr v reklame a v médiách. Za riaditeľovania Štefana Nižňanského bol programovým riaditeľom STV a ako manažér pracoval aj v televízii Markíza. Naposledy učil na bratislavskej Akadémii médií. Pre Miloša Zemana pracuje od roku 2012, od decembra minulého roka je riaditeľom analytického odboru prezidentskej kancelárie.

Ako ste sa zoznámili s Milošom Zemanom?

Bolo to v Trenčianskych Tepliciach, kam prišiel na filmový festival. Hovoril som mu, že som robil v kampani pre Rudolfa Schustera pri prvej priamej voľbe slovenského prezidenta. Keďže sa blížila prvá priama voľba v Česku, požiadal som ho, či by som nemohol byť na stáži v jeho tíme. Z rozhovoru, ktorý trval dlho, vyplynulo, že to môžeme na dva-tri týždne skúsiť. A vyvinula sa z toho dlhšia spolupráca, čomu som nesmierne rád.

Bola to dovtedy vaša jediná skúsenosť s politickým marketingom?

Mám s ním dlhšiu skúsenosť, ale nesnažím sa to veľmi propagovať. Tam, kde som bol s kandidátmi na verejných miestach, to nepopieram. Nechcem však hovoriť, kde všade som robil. S politickým marketingom mám viac skúseností než jednu kampaň.

Čo ste mali na starosti v kampani Rudolfa Schustera?

Bol som členom jeho tímu. Riešili sme stratégiu, prípravu tém.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Miloš Zeman

Rozhovory

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |