Denník N

KDH popiera hlavný dôkaz Smeru proti Figeľovi

Foto N – Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Premiér rozdal novinárom vetu člena KDH a šéfa Slovenskej správy ciest Pavla Pavláska z roku 2011 o tom, že firmám stavajúcim diaľnice hrozí krach pre nízke ceny. Pavlásek podľa KDH nič takéto nepovedal.

Premiér Robert Fico a predseda KDH Ján Figeľ sa do seba v piatok popoludní pustili aj na tlačovkách. Fico vyrukoval s údajným dôkazom proti Figeľovi, ktorým má byť výrok bývalého šéfa Slovenskej správy ciest a člena KDH Pavla Pavláska z roku 2011.

„Viacerým menším firmám, ktoré sa podieľajú na výstavbe diaľnic, hrozí krach. Ako obstarávateľa Slovenskú správu ciest kontaktovali mnohí subdodávatelia, že nedostanú zaplatené, pretože vysúťažené ceny sú príliš nízke,“ povedal Pavlásek podľa tlačového odboru Úradu vlády.

Fico preto nevidí dôvod na stiahnutie návrhu na odvolanie Figeľa z postu podpredsedu parlamentu. „Ak by mal trochu sebareflexie, odstúpi sám,“ myslí si premiér.

Zajac z KDH: Fico je nekompetentný

Podpredseda KDH Pavol Zajac po Ficovej tlačovke s Pavláskom telefonoval a premiérove tvrdenia označil za klamstvo.

„Premiér je buď nekompetentný, alebo má zlých poradcov,“ povedal Zajac.

„V prvom rade, správa ciest nikdy nemala na starosti diaľnice, ale cesty prvej triedy. Pavlásek v roku 2011 na diskusii HNClubu povedal iba to, že na obchvate Bratislavy – čo nie je diaľnica, ale cesta prvej triedy – firma ‚vytendrovaná‘ za prvej vlády nevyplatila niektorých subdodávateľov.“

Morálna samovražda Roberta Fica

Posted by KDH on 18. apríl 2015

Malo ísť o spoločnosť TSS Grade. „Dobre si tú firmu zapamätajte. Ide o firmu, s ktorou minister Počiatek podpísal zmluvu na rekonštrukciu železničnej trate pri Trenčíne za 240 miliónov eur, čo bolo o 40 miliónov viac ako vyradená ponuka spoločnosti Skanska,“ dodal Zajac.

Fico: Klamú. Diaľnice však nie sú isté

Onedlho po Zajacovom vyhlásení Úrad vlády reagoval, že KDH sa snaží ich usvedčujúci dôkaz vyvrátiť lžou. A opäť zopakovali citát z HNClubu, no namiesto diaľnic už uviedli cesty: „Príliš nízke vysúťažené ceny pri výstavbe ciest sú vysoko rizikové. Stáva sa, že sa na nás ako obstarávateľa obracajú subdodávatelia firiem, že nedostanú peniaze.“

Ako dôkaz predložil Úrad vlády aj online článok a video Hospodárskych novín. V tomto videu však Pavlásek nehovorí prvú vetu, ale až druhú o sťažnostiach subdodávateľov. Aj v prepísanom citáte nehovorí o „diaľniciach“, ale o „cestách“, čo je logické, pretože zodpovedal za cesty a nie diaľnice. Veta o diaľniciach je len v podtitule článku a nie je tak jasné, kto ju hovorí.

Úrad vlády však tvrdí, že Pavlásek „sa vyjadroval vo všeobecnosti k téme ako takej. Navyše je v spomínanom článku vtedajší minister dopravy Ján Figeľ priamo konfrontovaný s vyhláseniami Pavla Pavláska, pričom vôbec nehovorí o bratislavskom obchvate či cestách 1. triedy, ale o diaľniciach.

Figeľ sa v danom článku bráni konkrétne touto vetou: ‚Nechcem predražené diaľnice, ale ani také, že to nikto neprežije. Slovensko nastúpilo na cestu, ktorá je vyvážená.‘“

Figeľ volá do Váhostavu prokurátora

Druhým dôkazom Smeru proti Figeľovi má byť stanovisko Slovenského živnostenského zväzu: „Spolu s ostatnými máme podozrenie, že od začiatku bol úmysel Váhostavu faktúry nezaplatiť, keď firma vysúťažila zákazky za 45-50 percent rozpočtovaných nákladov na dielo. Jednoznačne kalkulovali, že ak nebude dosť financií na zaplatenie faktúr, tak využijú inštitút reštrukturalizácie.“

Predseda KDH na rozprave o svojom odvolaní takmer nebol, v sále parlamentu počas troch dní sedel asi hodinu. Napriek tomu tvrdí, že sa neschováva.

„Neskrývam sa, čakám na koniec rozpravy o Jánovi Figeľovi ako hlavnom vinníkovi spred rokov za to, čo sa tu deje tri roky. Čo robí tie tri roky Fico? Ján Počiatek? Čo robí šéf NKÚ Ján Jasovský, okrem toho, že presluhuje?“

Figeľ chce, aby problémy malých živnostníkov riešil aj generálny prokurátor Jaromír Čižnár. „V záujme účinného riešenia sa obraciam na Jaromíra Čižnára s verejnou výzvou, aby bezodkladne urobil všetky potrebné opatrenia, aby prokuratúra vstúpila do reštrukturalizačného procesu ako jeho účastník.“

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Kauza Váhostav

Slovensko

Teraz najčítanejšie