Denník N

Francúzi chcú vyťažiť z brexitu, lákajú britské firmy aj indických študentov

Reklama sa zameriava na podnikateľov, ktorí sa obávajú dôsledkov brexitu. Foto – Normandy Times
Reklama sa zameriava na podnikateľov, ktorí sa obávajú dôsledkov brexitu. Foto – Normandy Times

„Hlasujte nohami,“ odkazuje agentúra z Normandie podnikateľom a láka ich do Francúzska.

Reklamná kampaň z Normandie oslovuje britské firmy, aby sa presunuli na druhú stranu Lamanšského prielivu. „Hlasujte nohami,“ vyzýva britských podnikateľov, ktorí sa obávajú dôsledkov brexitu, a navrhuje im preto možnosť pokračovať vo svojom biznise v Európe.

Inzerát Normandskej agentúry pre rozvoj obsahuje fiktívnu ponuku v neexistujúcich novinách Normandy Times: „Majitelia britských firiem môžu teraz hlasovať svojimi nohami a zabudnúť na pobrexitovské obavy,“ uvádza inzerát a volá podnikateľov, aby si otvorili svoje pobočky v Normandii a presunuli tam svoje podnikanie.

Odvoláva sa tiež na odporúčania fiktívnych podnikateľov, ktorí chcú rozbehnúť svoj biznis a popri tom si užiť aj dlhé prechádzky po pobreží alebo obedy za slnečného počasia.

Alergickí na brexit

Novinový výstrižok uvádza, že ponuka je určená pre tých, ktorí sú alergickí na postbrexitovské clá, legislatívu a obmedzenia. Normandiu vykresľuje ako francúzsky región, ktorý je vhodný na podnikanie a umožní britským firmám prosperovať v Európe.

Reklama tiež obsahuje mapu Lamanšského prielivu s lietadlom a loďou, ktoré smerujú z Británie do Francúzska, pre prípad, že by britskí podnikatelia potrebovali poradiť druh dopravy.

Zaujímavosťou je, že medzi oboma krajinami funguje aj vlakové spojenie, o ktorom inzerát neinformuje. Dôvodom však môže byť to, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Svet

Teraz najčítanejšie