Denník N

Logo odkaz MMSOdkaz MMŠ: O mužovi, ktorý sa rozhodol, že nechce nič vedieť o svete a bojkotuje všetky informácie

Eric sa síce nudí, ale vyhovuje mu to. Večer pozoruje z priedomia západ slnka, číta si Kanta, pokúša sa robiť umenie.

Eric Hagerman (53) býval riaditeľom obchodnej sekcie firmy Nike a pracoval tiež na vysokých pozíciách v obchodnej sieti Walmart. Bol zvyknutý pracovať 12-14 hodín denne a vo voľnom čase čítal noviny a pozeral televízne spravodajstvo.

Keď 8. novembra v roku 2016 zvíťazil Donald Trump, rozhodol sa uchýliť do domu v Ohiu, kúpil tam relatívne veľký kus zeme s jazerom, ktoré prikrylo dokonale čistou vodou staré bane. A rozhodol sa, že nechce vedieť, čo sa v Amerike deje. Prestal sledovať spravodajstvo. Je dnes rozhodne najmenej informovaným občanom USA.

Reportér New York Times ho navštívil a strávil s ním dva dni. Podmienkou bolo, že s Ericom nesmel hovoriť o ničom, čo sa počas jeho spravodajskej „blokády“ v Amerike či vo svete stalo.

Eric naozaj nič nevedel o Trumpových škandáloch, ruských trolloch, hrozbe vojny so Severnou Kóreou – nevedel vôbec nič.

Reportér ho vyskúšal, keď sa ho spýtal, čo mu hovorí

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Logo odkaz MMSOdkaz MMŠ

Martin M. Šimečka vyberá zaujímavé texty zo svetových médií.

Komentáre

Teraz najčítanejšie