Denník N

Nepáči sa vám imidž EÚ? Prispejte k rebrandingu pod vedením architekta Rema Koolhaasa a fotografa Wolfganga Tillmansa

Návrh vlajky EÚ od Rema Koolhaasa z roku 2004.
Návrh vlajky EÚ od Rema Koolhaasa z roku 2004.

Autori vybratých návrhov budú pozvaní na workshop Eurolab do Amsterdamu.

Ako môžeme docieliť, aby občania vnímali Európsku úniu ako hodnotu a pozitívnu silu a nielen ako byrokraciu bez tváre? Túto otázku si kladú architekt Rem Koolhaas, fotograf Wolfgang Tillmans a organizátori konferencie Forum on Eureopean Culture. Vyzývajú umeleckú a kreatívnu scénu, aby sa zapojila do brainstormingu o tom, ako rebrandovať Európu a nanovo nastaviť jej komunikáciu voči občanom.

„V rámci stále viac presieťovaného sveta nadobudli na sile hlasy, ktoré rozdeľujú ľudí a národy a snažia sa zvrátiť všetko to, čo bolo dosiahnuté kooperáciou a solidaritou. Európania sú konfrontovaní s nacionalistickou a rozdeľujúcou rétorikou, prichádzajúcou zvnútra i zvonku Európskej únie,“ píše sa vo vyhlásení.

Architekt Rem Koolhaas. Foto – Forgemind ArchiMedia

Tvorcovia vyhlásenia si uvedomujú, že Európska únia nie je ideálna a že niektoré z problémov si zapríčinila sama. V rámci projektu Eurolab sa preto chcú pozrieť na to, čo sa za posledných 25 rokov urobilo v komunikácii Únie zle a ako by bolo možné urobiť nový a silný začiatok.

Projekt Eurolab chce zbierať nápady k tomu, ako sprostredkovať idey kooperácie a solidarity veľkému publiku sviežim a presvedčivým spôsobom. Preto vznikla výzva voči kreatívnej scéne, aby prispeli

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Teraz najčítanejšie