Denník N

Zlá správa pre ľudí, čo chudnú: aj keď pôjdu kilá dole, pocit hladu a chuť na jedlo zostanú rovnaké

Foto - Flickr.com/Toolstotal.com
Foto – Flickr.com/Toolstotal.com

Aj keď porazíte nadváhu, apetít vám zostane. Existujú však spôsoby, ako mozog trochu oklamať očami a boj s hladom si uľahčiť.

Píše Jae Bermanová, článok zverejňujeme so súhlasom The Washington Post

Keď sa snažíte zhodiť prebytočné kilá, je ľahké predpokladať, že ak pôjde ručička na váhe nadol, vyriešia sa aj ostatné problémy spájané s hmotnosťou. Napríklad ak vaša nadváha súvisí s prejedaním, a to často naozaj súvisí, môžete očakávať, že spolu s kilami pôjde nadol aj váš apetít.

Menšia štúdia, v ktorej výskumníci dva roky sledovali skupinu 35 obéznych ľudí, však dokazuje opak.

Chuť na jedlo narástla

Dobrovoľníkov sa počas experimentu pýtali, či pociťujú hlad alebo sa cítia nasýtení. Po jedle im rovnakú otázku položili znovu. Súčasne im odborníci pred a po jedle merali hladinu hormónov spájaných s hladom.

Zistenia boli zaujímavé, pretože hoci ľudia schudli a počas nasledujúcich dvoch rokov si dokázali hmotnosť udržať, ich pocit hladu a túžba po jedle na rozdiel od pocitu sýtosti narástli. V ich tele zároveň stúpla hladina hladových hormónov.

Inými slovami, aj po dvoch rokoch sa účastníci štúdie museli vyrovnávať s hladom, a aj keď im hormóny naznačovali, že sú nasýtení, ich dojmy boli iné.

Dalo by sa čakať, že hlad a chúťky pominú, keď sa upraví hmotnosť, no v tomto prípade sa tak nestalo. Zvládanie hladu je beh na dlhšie trate. Prinášame vám preto pár rád, ako mu čeliť o niečo ľahšie.

1. Jedzte tuky, vlákninu aj bielkoviny

Nadobudnete tak

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie