Denník N

Érsek kontroloval obchvat Bratislavy a tlačil najmä na rýchlejšiu výstavbu R7

Kontrolný deň na stavbe obchvatu Bratislavy. Na snímke úsek D4 pri Bratislave v mieste, kde sa má stavať nový most cez Dunaj. Foto - Tasr
Kontrolný deň na stavbe obchvatu Bratislavy. Na snímke úsek D4 pri Bratislave v mieste, kde sa má stavať nový most cez Dunaj. Foto – Tasr

Na obchvate Bratislavy robí asi 350 ľudí. Stavbári rátajú, že ich postupne nabehne približne 2 500. Projekt za takmer 2 miliardy eur podpisovali už pred dvoma rokmi.

V obci Holice pri Dunajskej Strede sa črtá budúci nadjazd. Je to súčasť projektu 59-kilometrovej autostrády s obchvatom Bratislavy (D4) s jeho napojením na Dunajskú Stredu (R7).

V utorok si ho prišiel skontrolovať minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). Nepozdávalo sa mu, že hoci je zmluva na stavbu obchvatu už dva roky stará, práce na ňom sa stále naplno nerozbehli. Na stavenisku bolo vídať napríklad bagre odstraňovať ornicu.

V apríli vidí Érsek zlepšenie.

„Videli sme, že stavba sa začala. Očakával som však, že už budú ďalej,“ skonštatoval Érsek po kontrole.

Minister dopravy Árpád Érsek na kontrolnom dni projektu D4,R7 v časti pri Dunajskej Strede. Foto – Tasr

Z konzorcia vedeného španielskou firmou Cintra (víťaz tendra) ešte v januári sľubovali, že práce sa rozbehnú naplno v marci. Teraz sľubujú ešte výraznejšie zrýchlenie prác o dva týždne.

„Dohodli sme sa, že behom ďalších dvoch týždňov sa ešte zdvojnásobní počet mechanizmov, ktoré sa dostanú na túto cestu, ale ja by som to rád videl,“ povedal Érsek.

Na stavbe je 350 ľudí, čakajú ešte viac než 2000

Zástupca koncesionára Michal Lešňovský skonštatoval, že práce sa už rozbiehajú naplno, a ešte „sa to bude stupňovať“. Termíny nekomentuje. V zmluve majú napísané, že posledný kus diaľnice má byť hotový v roku 2020.

„Nejaké krátke zdržanie

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Obchvat Bratislavy

Teraz najčítanejšie