Denník N

Týždne, mesiace aj rok: Tri príklady, ako dlho treba čakať, kým sa pohne s problémami cyklistov v Bratislave

Foto N – Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Vyriešenie cyklotrasy pri River Parku sa dá čakať najskôr o rok, v Bratislave sa vlečú aj ďalšie problémové situácie pre cyklistov, napríklad zábrana na hrádzi.

Prešiel už takmer mesiac od chvíle, keď vyše 400 cyklistov protestnou cyklojazdou demonštrovalo proti zrušeniu cyklotrasy na bratislavskom nábreží.

Začiatkom tohto roka z dunajskej promenády pri River Parku zmizlo značenie, ktoré oddeľovalo chodník pre chodcov a trasu pre cyklistov.

Namiesto oddelených koridorov tam vznikla zóna zmiešaného pohybu, cyklistov a chodcov teda neoddeľujú žiadne pruhy. Odborníci vravia, že je to nebezpečné a bude tam dochádzať ku kolíziám. Lenže takýto stav bude trvať rok.

Cykloproblémy v Bratislave sa často vlečú a nemajú prioritu. Dokazuje to aj známy problém s nebezpečnou zábranou na bratislavskej hrádzi či fakt, že cyklistom po oprave Špitálskej ulice doteraz naspäť nenamaľovali cyklopruh, ktorý z centra mesta vedie až k Starému mostu a na hrádzu.

Foto N – Tomáš Benedikovič

1. Cyklotrasa na nábreží bude o rok

Hneď po protestnej jazde cyklistov bratislavskí mestskí poslanci schválili uznesenie, v ktorom žiadajú primátora Iva Nesrovnala, aby vybudoval na nábreží oddelenú cyklotrasu. Ten viackrát povedal, že vždy presadzoval oddelenú cyklotrasu, no zároveň kritizoval, že predošlé vedenie mesta namaľovalo bez povolenia cyklopruh do stredu promenády, čo podľa neho ohrozovalo cyklistov aj chodcov.

Tak či tak, s finálnym a bezpečným riešením treba počkať na štúdiu. „Hlavné mesto aktuálne pracuje na štúdii, ktorá určí, kade je možné viesť samostatnú a hlavne bezpečnú cyklotrasu,“ tvrdí hovorkyňa mesta Zuzana Onufer. Po tom, keď zohľadnia „súčasný stav, teda nové objekty na nábreží“ a aj skoršie rozhodnutia na rozširovanie cesty na Rázusovom nábreží, začnú obstarávať projekt.

Daniel Duriš z Cyklokoalície upozorňuje, že prvé dva úseky nábrežnej cyklotrasy, teda od Šafárikovho námestia po Most SNP, poslanci vo schválenom uznesení požadujú vybudovať do septembra 2018. „Zvyšok, teda primátorom a developerom zlikvidovaný úsek pri River Parku až po most Lafranconi, do septembra 2019,“ dodáva Duriš.

Bezpečný koridor pre chodcov a cyklistov od Mosta SNP po Lafranconi teda vznikne naozaj až najskôr o rok.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Slovensko

Teraz najčítanejšie