Najdlhší tunel na Slovensku ešte len stavajú, no už preň čakajú medzinárodnú arbitráž

Stavbári z Talianska a Remetovej Dúhy môžu tlačiť na diaľničiarov. Ak budú naťahovať čas na Višňovom, neodovzdajú bez nich ani susedný úsek diaľnice.

Foto – TASR

Pri Žiline organizujú štátni manažéri mimoriadne náročnú stavbu. Stavajú tu úsek diaľnice D1 s najdlhším tunelom na Slovensku Višňové, ktorý má mať 7,5 kilometra.

Príliš sa im nedarí, stavba za 410 miliónov eur (bez DPH) bude oproti tomu, s čím sa rátalo v zmluve, meškať minimálne rok.

Týmto tempom by po 13-kilometrovom úseku diaľnice Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala aj s dlhým tunelom mohli šoféri jazdiť koncom roka 2020, odhaduje Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Úseky označené červenou sú rozostavané, zelenou plánované a čiernou odovzdané. Zdroj: NDS

 

Odborníci už dávnejšie spochybňujú, že bude termín roku 2020 konečný.

Isté je, že kľúčová diaľnica umožní šoférom vyhnúť sa komplikovanému úseku popod Strečno a ušetriť 15 minút.

Tunel už mal byť prerazený

No aj keď sa tak stane, problémy sa zrejme neskončia. Očakáva sa totiž, že sa celé meškanie bude pretriasať na medzinárodnej arbitráži.

Ani štát, ani stavbári – konzorcium talianskej firmy Salini Impregilo a domácej Dúhy Miroslava Remetu – totiž nevidia

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Pridajte sa k predplatiteľom

Drahé a meškajúce diaľnice

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |