Denník N

Facebook zverejnil pravidlá, podľa ktorých maže problematický obsah. Pridáva možnosť odvolania

Dostávajte raz za týždeň súhrn všetkých dôležitých správ o sociálnych médiách a žurnalistike. Prihláste sa na odber newslettra MediaBrífing.

Keď na Facebooku nahlásite nejaký obsah, pretože máte dojem, že porušuje pravidlá sociálnej siete, administrátori Facebooku pri posudzovaní vášho nahlásenia postupujú podľa interných predpisov. Tie boli verejnosti dlho neznáme, až vlani ich zahraniční novinári odhalili. Teraz Facebook zverejnil aktualizované a kompletné pravidlá (Community Standards), podľa ktorých administrátori problematický obsah odstraňujú.

„Chceme, aby ľudia poznali naše štandardy, a chceme, aby v nich mali jasno,“ povedala viceprezidentka Facebooku Monika Bickertová. Dúfa, že zverejnenie pravidiel vyvolá diskusiu. „Snažíme sa nájsť hranicu medzi bezpečnosťou a možnosťou, aby sa mohli ľudia vyjadriť.“ Zverejnenie pravidiel je ďalším krokom smerom k transparentnosti, ktorý má zmierniť kritiku Facebooku.

Okrem podrobného opisu, čo je na sociálnej sieti zakázané, Facebook tento rok prvýkrát pridá možnosť odvolať sa voči rozhodnutiu administrátorov. Znamená to, že ak bol človeku zmazaný príspevok pre porušenie pravidiel, dostane o tom notifikáciu a bude mať možnosť požiadať o prehodnotenie. Ak o to požiada, do 24 hodín príspevok preverí administrátor. V prípade chyby bude príspevok obnovený a používateľ bude o výsledku informovaný.

Ľudia dostanú právo odvolať sa, ak bol ich príspevok zmazaný.

Možnosť odvolať sa bude zo začiatku dostupná pre príspevky, ktoré boli zmazané z dôvodov nahoty, nenávistných vyjadrení a názorného zobrazenia násilia. Postupne by mali pribudnúť aj ďalšie prípady.

Bickertová povedala, že firma diskutuje o zmenách pravidiel používania každé dva týždne. Konzultuje ich aj s odborníkmi na boj proti terorizmu, zneužívaniu detí, násiliu a s mnohými inými.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg tento mesiac povedal, že firma má 15-tisíc ľudí, ktorí dozerajú na bezpečnosť a preverujú obsah. Do konca roka ich má mať 20-tisíc. V najnovšom texte na firemnom blogu Facebook informuje, že len na posudzovanie obsahu zamestnáva 7500 ľudí. Je to vraj o 40 percent viac ako vlani. Administrátori majú rozumieť 40 jazykom. Koľkí vedia po slovensky alebo česky, spoločnosť opäť neupresnila.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Facebook

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie