Denník N

Fashion Revolution Week organizujú v Považskej Bystrici už štvrtýkrát

V okolí Považskej Bystrice akciu pripravila miestna módna značka Cila, jej súčasťou v nedeľu je aj premietanie filmu či diskusia.

Počas tohto týždňa prebieha na celom svete kampaň „Fashion Revolution Week“ (Týždeň revolúcie v móde), ktorej organizátori chcú upozorniť na spôsob a podmienky výroby oblečenia, vplyv na životné prostredie a zlé pracovné podmienky v módnom priemysle. Kampaň začala po páde budovy na výrobu textilu Rhana Plaza v Bangladéši s dvoma nelegálnymi poschodiami, kde zahynulo viac ako 1 100 ľudí. 

„Pred piatimi rokmi kolaps zapálil najväčší módny aktivizmus hnutia pre spravodlivejší a bezpečnejší módny priemysel. Počas tohto päťročného obdobia sa milióny ľudí pripojili k módnej revolúcii, aby požadovali spravodlivejší a transparentnejší módny priemysel. Zdá sa, že to zafungovalo a veci sa naozaj začínajú meniť. Postupne sa pridávajú módne značky, ktoré otvorene hovoria o tom, kde a za akých podmienok vyrábajú svoje oblečenie, objavujú sa výrobcovia, ktorí robia svoje továrne bezpečnejšie,“ hovorí Lucia Kručay Lojková z tímu „Cila“, lokálnej značky venujúcej sa udržateľnej a etickej móde.

 

Hlavný program v rámci akcie v Považskej Bystrice bude v nedeľu o 15.00 h v Ateliéri Milana Sládka v ZUŠ IWK Považská Bystrica (Jesenského 264/10), kde sa uskutoční premietanie filmu „Spomaľovanie rýchlej módy“ či „clothing swap“ (výmena oblečenia).

Súčasťou podujatia bude aj diskusia s hosťami z módneho priemyslu: príde odevná dizajnérka Andrea Pojezdálová, zodpovedná vedúca a modelár strihov vo firme Odemat Veronika Miturová a učiteľka na Strednej odbornej škole Púchova Alena Hajduková, ktorá učí študentov šiť už takmer 35 rokov.

„Témou tohtoročného Fashion Revolution Week je LOVE STORY. Budeme radi, ak si na akciu oblečiete svoj obľúbený kúsok šatníka. Či už je to klobúk po babičke, dobrá kúpa skvele sadnúcich riflí, ideálne ak ste ich mali oblečené aspoň 30-krát, či sekáčový úlovok, ktorý ste si zamilovali,“ dodala Kručay.

Organizátorky vyzývajú ľudí, aby sa v obľúbenom oblečení odfotili a fotografiu zdieľali na sociálnych sieťach s hashtagom #milovanykusok a  #fashionrevolution.

„Predchádzajúce tri ročníky boli také malé akcie s veľkým posolstvom. Účasť mohla byť okolo päťdesiat ľudí všetkých vekových kategórií, ale rezonovala predovšetkým u mladých ľudí, ktorí vo veľkej miere zdieľali svoje fotografie s hashtagom #whomademyclothes na sociálnych sieťach. Myslím, že dnes je téma oproti minulým rokom oveľa aktuálnejšia, veľa sa o udržateľnosti v móde hovorí aj mimo FRW. Dúfame vo väčšiu návštevnosť ako po minulé roky. Oproti predchádzajúcim ročníkom máme tento rok troch hostí do diskusie o situácii v módnom priemysle. Film aj clothing swap boli aj po minulé roky,“ zhodnotila.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Považská Bystrica

Teraz najčítanejšie