Denník N

Mediabriefing logoČeský Blesk provokuje novým programom o ženách: Chápeme chlapov, ktorým sa to nepáči

Blesk pro ženy spustil novú zábavnú reláciu. Video malo za tri dni 380-tisíc prehratí na Facebooku, stalo sa tak najúspešnejším v histórii stránky.

Nová relácia českého bulvárneho webu Blesk glosuje aktuálne udalosti a zameriava sa na témy, ktoré ženy štvú. Prvý diel napríklad kritizoval fungovanie škôlok, nerovnosť platov medzi mužmi a ženami a výšku výživného.

Relácia má veľmi provokatívny názov – Branky, body, kokoti. Videomanažér Petr Cífka vraví, že to bol pôvodne len pracovný názov. „Ale nakoniec sme ho nechali, pretože nám prišiel vtipný a funguje ako ekvivalent a taká podvratná pocta legendárnemu programu, ktorý je čistou esenciou mužského sveta.“

Reláciu moderuje herečka Tereza Dočkalová, dvojnásobná držiteľka cien Thálie. Na otázku, či by nebol lepší opatrnejší názov relácie, reagovala: „Robím v divadle skoro 11 rokov a už som na javisku robila také veci, že hanblivosť za čokoľvek je bohužiaľ nedostatkový tovar“.

Prvý diel bol zverejnený minulý piatok na webe, výrazné ohlasy ale získal až tento týždeň, keď ho redakcia dala na Facebook. Za tri dni malo video zhruba 380-tisíc videní, čo redakcia nečakala. „Tipoval som na Facebooku maximálne 30-tisíc videní, čo by samo osebe nebolo vôbec zlé,“ hovorí Cífka. „Samozrejme, bolo jasné, že tam je virálny potenciál – pretože sú to veci, na ktoré má každý názor, a skoro každý s nimi buď súhlasí, alebo proti nim bojuje.“

„Státisíce videní sú fajn, ale pokiaľ sa o tých témach bude potom aj hovoriť, budeme to brať ako bonus,“ dodáva spoluautorka scenára Radka Wallerová, ktorá dúfa, že program pomôže niektoré veci zmeniť. „Aspoň trošku. Aj pôrodníckej spoločnosti šéfujú stále muži, ktorí nám hovoria, ako máme rodiť. Ďalší muži potom rozhodujú o tom, že ostávame doma s deťmi, ktoré môžu ísť do škôlky, a aj platy máme stále nižšie. Pokiaľ je toto forma, ktorou na to dokážeme konečne nahlas upozorniť, tak super.“

Provokatívna relácia vyvolala veľa pozitívnych ohlasov, ale aj kritiku. „Chlapov, ktorých sme zdvihli zo stoličky, veľmi dobre chápeme. Musí im byť hrozne, keď počujú, akí sú strašní,“ reaguje Markéta Grosmanová, ďalšia spoluautorka scenára.

Redakcia chce v relácii pokračovať a vydávať ju pravidelne. „Chvíľu sme sa báli, že nebudeme mať dostatok tém, ale už z reakcií na prvý diel je jasné, že ich je dosť a dosť. Navyše nás muži znovu a znovu prekvapujú, čo všetko dokážu vypustiť z úst. A nielen oni, pokojne naložíme aj ženám,“ vraví Wallerová.

Čítate MediaBrífing – piatkový súhrn dôležitých správ o médiách a žurnalistike. Prihláste sa na odber a dostávajte ho mailom.

Propaganda, dezinformácie a hoaxy

  • Facebook testoval novú funkciu, ktorá umožní ľuďom zistiť doposiaľ nedostupné informácie o facebookových stránkach – napríklad kedy vznikli, koľko ľudí ich spravuje a v akých krajinách žijú. K dispozícii bude aj informácia o tom, či bola stránka v minulosti premenovaná.
  • Štefan Harabin šíril hoax o tom, že na Slovensko prišli tisíce migrantov.
  • Český dezinformátor Jiří Maxon v rozhovore pre Český rozhlas hovoril aj o tom, že lživé maily posielal pred voľbami, lebo išlo o víťazstvo. Sám seba považuje za vlastenca šíriaceho „alternatívnu“ pravdu.
  • Analýza 20-tisíc tweetov zverejnených počas hurikánu Sandy a útoku na Bostonský maratón ukázala, že 86 až 91 percent používateľov šírilo dezinformácie retweetovaním alebo lajkovaním. Iba jeden z piatich sa pokúsil dať veci na pravú mieru.
  • New York TimesWashington Post napísali dôležité reportáže o tom, ako je WhatsApp zneužívaný na ovplyvňovanie volieb v Indii.
  • Mark Zuckerberg bude vypovedať v europarlamente, a to zrejme už budúci

    Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Médiá

Mediabriefing logoMediaBrífing

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie