Ako začať cvičiť po zranení, po operácii či po rokoch nečinnosti? Tak pomaly, aby ste vládali rozprávať

Dnes je moderný HIIT, vysoko intenzívny tréning s rýchlymi výsledkami. Sú však ľudia, pre ktorých je lepší pravý opak.

Foto – Flickr.com/Isengardt

Píše Carolee Walkerová, článok zverejňujeme so súhlasom The Washington Post

Občas sa mi zdá, že nepočúvam o ničom inom než o zázračnom vysoko intenzívnom intervalovom tréningu (HIIT high intensity interval training).

Pri tejto technike sa krátke úseky intenzívneho cvičenia striedajú s dlhšími úsekmi mierneho zotavovania (predstavte si tridsaťsekundový šprint nasledovaný minútovou chôdzou alebo výklusom, a toto opakujete dookola dvadsať minút) a sľubujú výsledky v najkratšom možnom čase.

Tento koncept však môže pôsobiť skľučujúco na ľudí, čo len teraz s cvičením začínajú, zotavujú sa zo zranenia alebo z operácie, prípadne majú viac kíl, než by bolo ideálne.

Preto by som rada dala do pozornosti cvičenie s nízkou intenzitou (LISS low intensity steady state).

Jednoducho kardio

Súčasťou cvičenia s nízkou intenzitou môže byť akýkoľvek opakovaný pohyb počas 30 či 40 minút pri 50 až 60 percentách vašej maximálnej tepovej frekvencie. Podľa odborníka na športovú medicínu Kevina McGuinnessa je pre tento typ cvičenia typická chôdza, plávanie alebo rekreačný beh či bicyklovanie pri menšej rýchlosti.

„Môže to byť hocijaká aktivita, pri ktorej sa váš tep zvýši iba o trochu, no

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Pridajte sa k predplatiteľom

Radíme športovcom

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |