Denník N

Érsek objednáva projekty pre 170 kilometrov diaľnic, znova protežuje tie, kde má voličov

Protestná blokáda na Soroške v lete 2017. Vpravo minister dopravy Árpád Érsek. Foto – TASR
Protestná blokáda na Soroške v lete 2017. Vpravo minister dopravy Árpád Érsek. Foto – TASR

Na druhý polrok sľubuje štát viac investícií do prípravy diaľnic na Kysuciach či pri Trenčíne.

Most-Híd chystá 170 kilometrov diaľnic, väčšinu z toho na juhu. Vyplýva to z objednávok diaľničných manažérov na projekčné práce za takmer 30 miliónov eur (bez DPH).

Po týchto diaľniciach tak skoro autá jazdiť nebudú (ak vôbec), a vie to aj minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

„Za mojej éry sa to asi stavať nebude, ale projekty chcem, aby boli pripravené,“ povedal Érsek. Nepripustil však, že by tieto projekty boli úplne zbytočné.

Do prípravy vytypoval úseky R7 od Dunajskej Stredy do Nových Zámkov, R2 pri Rimavskej Sobote, pri Košiciach a pri Zvolene či R1 pri Banskej Bystrici a iné (celý zoznam na konci textu).

Zelenou sú plánované, červenou rozostavané a čiernou hotové úseky diaľnic a rýchlostných ciest. Rýchlostná cesta R7 je plánovaná od Bratislavy po Lučenec. Tam sa má napájať na R2 do Košíc. Mapa – NDS

É Érsekov výber je spravodlivý z menšej sčasti. Bez väčších problémov logicky obháji investíciu do prípravy obchvatu Zvolena či diaľničného privádzača na Kysuciach. Tieto regióny majú nameraný intenzívny problém s dopravou, alebo v nich vznikajú lieviky.

„Žiaľ, z takejto kategórie ozajstných priorít je len 19 km úsekov, ku ktorým teraz obstarávajú projekty. Aj keby sme k tejto skupine priradili ešte 8 km predĺženia R1 za Banskú Bystricu a krátky úsek R1 popri Ružomberku, ide dokopy o cca 30 kilometrov úsekov na miestach s vysokým dopravným zaťažením,“ komentuje Érsekov nákup projektov analytik INEKO a bývalý šéf stratégie na ministerstve dopravy Ján Kovalčík.

Menej naliehavé sú podľa dostupných dát nové kilometre autostrády do Nových Zámkov, od Nitry smerom na Topoľčany alebo pri Rimavskej Sobote či Moldave nad Bodvou.

„Niežeby tam nepotrebovali lepšie cesty,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie