6 spôsobov, ako udržať mladé talenty vo firme

Až tretinu celosvetovej pracovnej sily tvoria ľudia narodení medzi rokmi 1980 a 2000. Viete, čo očakávajú od zamestnania?

Generácia označovaná ako mileniáli je síce v mnohom podobná tým predošlým, no spoločnosť a trendy, v ktorých vyrástli, sa pretavili aj do požiadaviek a očakávaní od zamestnávateľov. Pokiaľ ich chcete skutočne osloviť a udržať si ich vo firme, tu je zopár tipov, ako to dosiahnuť a čo im ponúknuť.

Voľnosť

Podľa prieskumu poprednej realitnej spoločnosti (uskutočnenom na vzorke 2 500 mladých zamestnancov) je veľkým lákadlom práve flexibilita. Týka sa pracovného času, možností kariérneho rastu, odmeňovania, ale aj vecí ako dress-code. Táto generácia oveľa viac bazíruje na rovnováhe pracovného a osobného života, aj keby to znamenalo nižší príjem. Rutinná práca bez pridanej hodnoty, nadčasy a tabuľkové platy ich odrádzajú.

Priestor rozvíjať sa

Kariéra pre nich neznamená iba vyššiu pozíciu na vizitke, ale ide ruka v ruke s osobnostným rozvojom. Výrazne v tom pomáha mentorstvo. Mileniáli oceňujú adekvátnu spätnú väzbu a vedenie starších a skúsenejších kolegov. Tí by ich záujem nemali brať ako hrozbu, ale ako možnosť vychovať v tíme človeka, ktorý bude pre firmu prínosom aj do budúcna. Ak im vytvoríte podmienky, v ktorých sa budú môcť neustále posúvať vpred, nebudú ich hľadať inde.

Foto – Unsplash

Príjemné pracovisko

V práci trávime zhruba tretinu života. Mileniáli si to veľmi dobre uvedomujú, chcú sa tam cítiť dobre a byť v spoločnosti ľudí, s ktorými zdieľajú podobné hodnoty. Dôraz kladú nielen na polohu pracoviska, ale aj jeho vybavenie a vzhľad. Ak teda chcete pritiahnuť mladé talenty, atraktívny pracovný priestor môže byť rozhodujúcim faktorom.

Z ďalšieho prieskumu vyplýva, že až 80 % uchádzačov o prácu chce počas pohovoru vidieť kanceláriu alebo priestor, kde by pracovali. Pre 87 % spomedzi nich je to zároveň jeden z najzásadnejších prvkov pri rozhodovaní o nástupe do zamestnania. Ak máte oddychovú zónu, pekne zariadené kancelárie s uvoľnenou atmosférou, hovorí to niečo o celkovom prístupe firmy k zamestnancom, čo vám dáva výhodu pred konkurentmi.

Otvorená komunikácia

Mileniáli majú radi skôr partnerský dialóg a osobnejšiu spätnú väzbu. Neplatí to však len o otvorenom hodnotení nedostatkov. Táto generácia si zakladá na ocenení vlastnej snahy. Všimnúť si dobre odvedenú prácu mladšieho kolegu či nováčika vo firme môže mať na jeho zotrvanie mimoriadne silný efekt.

Zo štúdie poprednej personálnej agentúry tiež vyplýva, že až polovica mileniálov by uvažovala o zmene zamestnania pre nedostatok uznania. Vyšší plat a iné benefity mali podľa výsledkov prieskumu až druhoradý vplyv na ich prípadný odchod.

Foto – Kaboompics

Počítač nie je benefit

Väčšina tradičných zamestnaneckých výhod je touto generáciou vnímaná skôr ako štandard. Telefón, osobný počítač alebo gastrolístky už stratili svoj lesk. Mileniálov zaujme skôr možnosť pracovať z domu, dostať voľno na dlhšie časové obdobie (hoci aj neplatené), možnosť absolvovať školenia, kurzy či kultúrne podujatia podľa vlastného výberu.

Vyžadujú skôr zmenu uhla pohľadu, hľadanie kompromisov a rôznych alternatív. Stavte na individuálny prístup, buďte otvorenejší novým požiadavkám a ľudia s potenciálom ho budú rozvíjať vo vašej firme.

Foto – Unsplash

Nebojte sa skúseností

Mileniáli sa zmien neboja, podľa toho vyzerajú aj ich životopisy. Dlhší zoznam bývalých zamestnávateľov a pracovných pozícií preto nemusí hovoriť o „prelietavosti“ či neschopnosti udržať si pracovnú pozíciu. Časy, keď zamestnanci odpracovali celý život v jednej firme, sú preč. Stáže, štúdium, výmenné pobyty, brigády a dobrovoľnícke aktivity ich dostali aj do zahraničia a naučili rôznym schopnostiam a prístupom k práci.

Lojálnosť má pre nich hodnotu len vtedy, ak ju cítia obojstranne. Neboja sa zmeniť zamestnávateľa, a to platí najmä v rýchlo sa rozvíjajúcich odvetviach ako digitálne technológie, marketing či programovanie. Chcú byť na špici. Častá zmena zamestnávateľa tak nemusí byť automaticky negatívum. Je len na vás, či sa to rozhodnete považovať za pridanú hodnotu alebo presný opak.

Napredovať v podnikaní s biznis úvermi od Tatra banky? Je to úveriteľné!

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |