Denník N

Google podporí európske médiá, poskytne im 150 miliónov eur

Ilustračné foto: TASR/AP
Ilustračné foto: TASR/AP

Spoluprácu s internetovým gigantom ohlásilo osem európskych vydavateľov. Prihlásiť sa môžu ďalší.

Spoločnosť Google ohlásila, že v najbližších troch rokoch poskytne európskym vydavateľom 150 miliónov eur na podporu ich online projektov, píše BBC. Peniaze majú byť použité na posilnenie spolupráce medzi technologickými firmami a novinármi. Cieľom je zlepšiť fungovanie online žurnalistiky.

Projekt spolupráce Googlu s médiami má názov Digital News Initiative a hneď od začiatku je do neho zapojených osem médií: britské Guardian a Financial Times, nemecké Die Zeit a Frankfurter Allgemeine Zeitung, španielske El Pais, francúzske Les Echos, talianska La Stampa a holandské NRC Media. Na spoluprácu sa ale môžu prihlásiť aj ďalšie.

“Chceme vyskúšať, či môžeme urobiť z digitálnej éry aj zlatú éru žurnalistiky,” píše Guardian.

Carlo D’Asaro Biondo zo spoločnosti Google v utorok na londýnskej konferencii FT Digital Media pripustil, že Google v minulosti urobil niekoľko chýb vo vzťahu k novinárom. Zároveň ale hovoril o tom, že technológie môžu médiám poskytnúť nové príležitosti. Jeho celý prejav tu.

Google prichádza s podporou európskych médií v čase kritiky zo strany Európskej komisie, ktorá tvrdí, že americký internetový gigant porušuje svoje dominantné postavenie na trhu.

Americký profesor žurnalistiky Jeff Jarvis ešte minulý rok napísal článok o tom, čo by mohol Google urobiť pre médiá. Vo februári napísal pokračovanie – čo môžu médiá urobiť pre Google. Jarvis sa téme venuje dlhšie, bol aj prítomný pri vzniku spolupráce Digital News Initiative a vo svojom najnovšom článku popísal, čo od spolupráce Googlu s médiami očakáva.

Google už v minulosti vytvoril francúzsku verziu fondu, ktorá mala pomôcť vyriešiť spor o tom, či môže firma na stránkach Google News používať nadpisy a perexy z článkov francúzskych médií. Fond podporil už niekoľko tamojších mediálnych projektov.

Čítajte tiež blog: Budujte si vzťah so svojimi čitateľmi, radí novinárom americký profesor žurnalistiky Jeff Jarvis.

Ak má pre vás práca našich novinárov pred prezidentskými voľbami väčšiu hodnotu, ako je cena predplatného, môžete ich podporiť aj darom. Vopred ďakujeme 🫶

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie