Denník N

Autori reformy sa inšpirovali komunistickým modelom školy

Ministerka školstva Martina Lubyová. Foto N – Peter Kováč
Ministerka školstva Martina Lubyová. Foto N – Peter Kováč

Na ministerstve školstva vymýšľajú zmeny aj tak, že obrátili pojem segregácia hore nohami.

Autor je pedagóg, riaditeľ občianskeho združenia eduRoma

Predstava o tom, ako štát konečne začlení všetkých žiakov do hlavného prúdu vzdelávania a poskytne im kvalitnú výuku a dôstojné podmienky na učenie, je stále v nedohľadne. Po novom sa o tom dozvedáme z Národného programu výchovy a vzdelávania z dielne Slovenskej národnej strany (SNS), ktorý vláda schválila 6. júna.

Ministerka Martina Lubyová po svojom nástupe do funkcie najskôr odmietla omnoho komplexnejší dokument od svojho predchodcu s názvom Učiace sa Slovensko, aby pracovala na vlastnej verzii dokumentu, ktorý by reformu školstva aj reálne uviedol do praxe. Výsledok ministerkinho úsilia je čistá katastrofa.

Zlákal ich spomienkový optimizmus

Celý dokument sa opiera o diskusiu o koncepte školskej integrácie a inklúzie. Hoci ide o veľmi nekoncepčný dokument, ktorý sa veľmi ťažko číta, dozvedáme sa, že napríklad už v súčasnom modeli školskej integrácie žiaci v školách profitujú, aj napriek tomu, že učitelia s nimi v zmiešaných triedach z rôznych dôvodov nedokážu pracovať. Úvahy o integrácii potom vyúsťujú až do presvedčenia, že žiaci osemročných gymnázií sú segregovaní.

Hoci pojem

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Komentáre

Teraz najčítanejšie