Prečo rád robím reklamu časopisu Zem a vek a tlieskam Bille aj Tescu

Billa stiahla Zem a vek, Tesco stiahne tituly, ktoré podnecujú k nenávisti, a Kaufland preberá argumentáciu trollov z Facebooku. Výsledok tejto spotrebiteľskej vojny má potenciál ovplyvniť rozhodnutia iných firiem v budúcnosti; aj preto je dôležité, ako to dopadne.

Autor je grafik a bloger

Začalo sa to dobre: po deviatich dňoch Billa zareagovala na moju spätnú väzbu, zdieľal som ich komentár a táto firma začala dostávať také ovácie, aké tam hádam ešte nezažili. Chytila sa toho stránka Zomri a Billa postupne inkasovala tony pochvál, srdiečok a instantnej spotrebiteľskej lásky.

Na druhý deň sa zmobilizovali zemavekári a okolité kruhy. Hlavné správy chrlili päťeurové článočky, prišli výzvy na bojkot Billy a pomohol Blaha, ktorý k nim patrí. Počas jedného dňa zaplavili Facebook Billy stovkami komentárov o cenzúre a emóciami našliapaná negatívna publicita prevýšila zopár informatívnych článkov z normálnych médií.

Relatívne malá, ale veľmi motivovaná a hlučná skupina vyrobila taký virtuálny tlak, že Billa sa radšej rozhodla celú vec ďalej nekomentovať.

Pritom je to len skreslený optický dojem. Keď som do diskusnej skupiny

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Pridajte sa k predplatiteľom

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |