Prečo rád robím reklamu časopisu Zem a vek a tlieskam Bille aj Tescu

Billa stiahla Zem a vek, Tesco stiahne tituly, ktoré podnecujú k nenávisti, a Kaufland preberá argumentáciu trollov z Facebooku. Výsledok tejto spotrebiteľskej vojny má potenciál ovplyvniť rozhodnutia iných firiem v budúcnosti; aj preto je dôležité, ako to dopadne.
Autor je grafik a bloger
Začalo sa to dobre: po deviatich dňoch Billa zareagovala na moju spätnú väzbu, zdieľal som ich komentár a táto firma začala dostávať také ovácie, aké tam hádam ešte nezažili. Chytila sa toho stránka Zomri a Billa postupne inkasovala tony pochvál, srdiečok a instantnej spotrebiteľskej lásky.
Na druhý deň sa zmobilizovali zemavekári a okolité kruhy. Hlavné správy chrlili päťeurové článočky, prišli výzvy na bojkot Billy a pomohol Blaha, ktorý k nim patrí. Počas jedného dňa zaplavili Facebook Billy stovkami komentárov o cenzúre a emóciami našliapaná negatívna publicita prevýšila zopár informatívnych článkov z normálnych médií.
Relatívne malá, ale veľmi motivovaná a hlučná skupina vyrobila taký virtuálny tlak, že Billa sa radšej rozhodla celú vec ďalej nekomentovať.
Pritom je to len skreslený optický dojem. Keď som do diskusnej skupiny