Asi žiaden kozmetický „prehrešok“ nepoburuje tak ako neoholené ženské nohy či podpazušie. Prečo?
Ísť proti konvenciám je veľmi ťažké a len málo žien na seba zoberie riziko zosmiešňovania, urážania a spoločenského dištancu.
Viac ako sto rokov sa v reklamách na rôzne metódy depilácie a epilácie objavujú modelky, ktoré takéto úpravy tela vôbec nepotrebujú, hoci napríklad predstierajú, že si holia nohy. Modelky v týchto reklamách majú hladké telo a tvár bez chlpov a chĺpkov a ich pokožka je hebká a bezchybná. Už to naznačuje, akým tabu bolo a stále je ženské ochlpenie a že sa považuje za niečo, čo sa nemá ukazovať.
Preto sa s veľkým záujmom a aj sympatiami stretla kampaň jedného amerického výrobcu dámskych žiletiek, v ktorej ich modelky používajú na odstránenie reálneho ochlpenia. Teda v situácii, keď po nich ženy naozaj siahnu.
Reklama sa považuje za súčasť trendu zdôrazňujúceho, že ženy by za viditeľné ochlpenie a nedepilované nohy, podpazušie, partie v oblasti bikín či za neupravené obočie nemali byť zosmiešňované. A že to, ako sa vyrovnajú s faktom, že majú chlpy, je výhradne ich vec.
Prvé reakcie na celebrity, ktoré sa rozhodli žiť podľa hesla „môj život, moje telo, moje chlpy“,