Denník N

Asi žiaden kozmetický „prehrešok“ nepoburuje tak ako neoholené ženské nohy či podpazušie. Prečo?

Ilustračné foto – TASR/AP
Ilustračné foto – TASR/AP

Ísť proti konvenciám je veľmi ťažké a len málo žien na seba zoberie riziko zosmiešňovania, urážania a spoločenského dištancu.

Viac ako sto rokov sa v reklamách na rôzne metódy depilácie a epilácie objavujú modelky, ktoré takéto úpravy tela vôbec nepotrebujú, hoci napríklad predstierajú, že si holia nohy. Modelky v týchto reklamách majú hladké telo a tvár bez chlpov a chĺpkov a ich pokožka je hebká a bezchybná. Už to naznačuje, akým tabu bolo a stále je ženské ochlpenie a že sa považuje za niečo, čo sa nemá ukazovať.

Preto sa s veľkým záujmom a aj sympatiami stretla kampaň jedného amerického výrobcu dámskych žiletiek, v ktorej ich modelky používajú na odstránenie reálneho ochlpenia. Teda v situácii, keď po nich ženy naozaj siahnu.

Reklama sa považuje za súčasť trendu zdôrazňujúceho, že ženy by za viditeľné ochlpenie a nedepilované nohy, podpazušie, partie v oblasti bikín či za neupravené obočie nemali byť zosmiešňované. A že to, ako sa vyrovnajú s faktom, že majú chlpy, je výhradne ich vec.

Prvé reakcie na celebrity, ktoré sa rozhodli žiť podľa hesla „môj život, moje telo, moje chlpy“,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Komentáre

Teraz najčítanejšie