Projekt širokorozchodnej potichu pokračuje, blíži sa už posúdenie vplyvu na životné prostredie

Ilustračné foto – TASR

Nie je jasné, kto by mal zaplatiť 8 miliárd na výstavbu novej trate, Pellegrini o tom rokoval s čínskym partnerom.

Premiér Peter Pellegrini minulý týždeň opäť pripomenul projekt širokorozchodnej železnice. Hovoril o nej po samite v Bulharsku, na ktorom sa vraj s čínskym premiérom rozprával o jej možnom financovaní.

Širokorozchodná dnes končí pri Košiciach v Haniske, plán je, žeby viedla popri súčasnej južnej železničnej trati medzi Košicami a západom Slovenska a cez prekladisko v Nových Zámkoch by pokračovala do Rakúska.

Projekt má byť súčasťou takzvanej Hodvábnej cesty, ktorá má prepojiť Európu s východnou Áziou, najmä Čínou. Podľa Pellegriniho má stáť podľa aktuálnych odhadov 7 až 8 miliárd eur. Ak do toho Slovensko pôjde, projekt by bol vecou nasledujúcich štyroch až piatich vlád. Skôr ako po roku 2030 by nová železnica určite nebola hotová.

Projekt širokorozchodnej rieši vo Viedni registrovaná firma Breitspur Planungsgesellschaft, ktorú rovnakým dielom vlastnia rakúske, slovenské, ukrajinské a ruské železnice.

Projektový manažér Breitspuru Anton Dulák hovorí, že projekt širokorozchodnej sa dostáva do tretej etapy, kedy sa majú posudzovať vplyvy na životné prostredie na Slovensku aj v Rakúsku (takzvaná EIA.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Pridajte sa k predplatiteľom

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |