Denník N

Šprinty na Tour de France sprevádza chaos. Saganovi to vyhovuje, vyzná sa v ňom

(AP Photo/Christophe Ena )

Peter Sagan sa v oboch šprintérskych dojazdoch vyhol problémom a zavesil sa za správneho súpera.

Šprintérske etapy Tour de France mali pred niekoľkými rokmi podobný charakter – závery etáp si kontrolovali najsilnejšie šprintérske tímy, vytvorili ochranné vláčiky a ich šprintér bol schopný vyhrať aj niekoľko etáp.

Na tohtoročnej Tour však šprinty zatiaľ vyzerajú inak. Okrem Fernanda Gaviriu v prvej etape sa v záverečných metroch žiaden šprintér neschoval za svojich spolujazdcov. Záver druhej etapy navyše narušil hromadný pád a do cieľa prišla malá skupinka – v neštandardnom šprinte uspel Peter Sagan.

Šprintérsky chaos avizovali pred Tour aj samotní cyklisti. „Myslím si, že uvidíme chaotické šprinty, pretože príde veľa šprintérov, ale nemajú okolo seba veľké tímy,“ povedal podľa cyclingnews.com Alexander Kristoff.

„Tento rok neočakávam veľké šprintérske vlaky. Budeme to musieť vziať do rúk sami. Ak sa pozriete na štartové pole, nájdete iba dva tímy, ktoré nemajú ambície v celkovom poradí a sú stavané pre šprintérov – FDJ a Dimension Data,“ vravel pred štartom Marcel Kittel.

Prečo Sagan nepotrebuje vláčik?

V bláznivých záverečných metroch sa zatiaľ veľmi dobre vyzná Peter Sagan. Jeho Bora-Hansgrohe sa ho snaží priviesť do záveru v bezpečí a nastoľovať vysoké tempo – presne tak, ako to Saganovi vyhovuje.

Sagan nikdy

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Peter Sagan

Tour de France

Teraz najčítanejšie