Denník N

Mediabriefing logoNepáči sa mi to, anonymné profily či vypnutie otravných tém. 13 vecí, ktoré Facebook testuje

Zdroj: Pixabay
Zdroj: Pixabay

Facebook stále skúša nové veci. Niektoré experimenty ohlási vo veľkom, niektoré robí v tichosti. Niektoré testy môžu predznamenať, akým smerom sa bude sociálna sieť uberať, niektoré sú len výstrelom do neznáma a po skúške na malej vzorke ľudí sa bez stopy stratia.

Vybrali sme zaujímavé veci, ktoré v poslednom čase Facebook testuje.

Nepáči sa mi to

Facebook začal tento rok testovať pri komentároch na stránkach tlačidlo „Nepáči sa mi to“. Nemá to byť vraj vyslovene „dislike button“, ale skôr funkcia, ktorou môžu dať ľudia algoritmom signál, že komentár je nevhodný či neslušný. Za posledné mesiace Facebook vyskúšal viacero verzií na malej skupine ľudí, posledná podoba je vpravo dole:

Zdroj: TechCrunch / Matt Navarra

Zastavenie zobrazovania príspevkov s určitým kľúčovým slovom

Nezaujíma vás, ako si vaši priatelia užívajú Pohodu, čo zas trepol Trump alebo kto vyhral ďalší zápas na majstrovstvách sveta vo futbale? Facebook aj pre takéto prípady testuje funkciu „snooze“. Vďaka nej 30 dní neuvidíte v newsfeede príspevky obsahujúce vami zvolené kľúčové slová. Funkcia však funguje len na organicky šírené príspevky, reklama s takýmto obsahom sa k vám naďalej dostane.

Tajné profily

Facebook tiež testuje možnosť „secret profiles“ v skupinách. Ľudia, ktorí nechcú odhaliť svoju identitu, by tak mohli požiadať adminov facebookových skupín, aby im schválili členstvo, no ostatní členovia by ich meno nepoznali. Užitočné to môže byť v niektorých citlivých prípadoch a pri chúlostivých témach. Využiť to môžu ľudia, ktorí chcú byť online pod svojím menom, no o niektorých témach by sa chceli rozprávať inkognito. Vyvoláva to ale aj obavy, keďže na Facebooku je už teraz priveľa trollov a ľudí vystupujúcich pod falošnou identitou – a Facebook s nimi nevie bojovať.

Viac informácií o neznámych odosielateľoch správ

Občas sa stane, že človek dostane na Messengeri správu od človeka, ktorého vôbec nepozná. Facebook chce v takýchto situáciách dať ľuďom viac informácií. Ukázať by tak mohol, že účet odosielateľa vznikol len nedávno, že je z inej krajiny, a upozorniť by mohol aj v prípadoch, keď má neznámy odosielateľ

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Médiá

Mediabriefing logoMediaBrífing

Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie