Šoférom v Bratislave odporúčam na dva roky zvážiť MHD alebo bicykel, hovorí investičný riaditeľ NDS o obchvate

Takto má obchvat Bratislavy križovať Dunaj. vizualizácia – obchvatbratislavy.sk

Ministrovi som radil, aby nepodpísal zmluvu na obchvat Bratislavy, hovorí investičný riaditeľ Národnej diaľničnej Jiří Hájek.

Jiří Hájek má bohaté diaľničné skúsenosti. Ako manažér sa podieľal na najväčšom dosiaľ postavenom PPP projekte na Slovensku. Vďaka týmto skúsenostiam zo 4-miliardovej zákazky na R1 pri Nitre ho zavolali na ministerstvo dopravy. Tam bol poradcom pre obchvat Bratislavy, dnes je z neho investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti. V rozhovore vysvetľuje:

  • či v septembri naozaj bude kolabovať doprava v Bratislave, ako hovorí primátor,
  • prečo odporúčal ministrovi za Sieť Romanovi Brecelymu, aby nepodpisoval zmluvu na obchvat Bratislavy, ale aj tak sa stavia,
  • že si stavbári tunela Višňové možno neprečítali 400-miliónovú zmluvu pred tým, ako ju podpísali,
  • prečo by D1 do Košíc mohla byť hotová v roku 2026, ale mali by sme ju dať na 30 rokov prevádzkovať súkromníkovi spred Ružomberka až po Liptovský Mikuláš,
  • ako v NDS vyšetrili anonym o korupcii jej manažérov.

 

Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal v komentári píše, že v septembri skolabuje doprava v Bratislave. Spomína Prístavný most.

Chystá sa rekonštrukcia križovatky Prievoz, ktorá je tesne za Prístavným mostom. Plánuje sa preto obmedzenie dopravy

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Pridajte sa k predplatiteľom

Dnes na DenníkN.sk

Najčítanejšie

| |