Denník N

Nesrovnal sľuboval pred voľbami veľa, vlastné projekty v Bratislave nepresadil (prehľad sľubov)

Primátor Nesrovnal ukazuje plán rekonštrukcie ciest v Bratislave. Foto - TASR
Primátor Nesrovnal ukazuje plán rekonštrukcie ciest v Bratislave. Foto – TASR

Aktualizované. Primátor Ivo Nesrovnal išiel do posledných volieb s veľkými plánmi, no väčšinu projektov iba doťahoval po predchodcoch. Bol veľmi blízko schváleniu celomestskej parkovacej politiky, tú mu však zastavili mestskí poslanci.

Je už takmer isté, že po tomto volebnom období primátora Bratislavy Iva Nesrovnala nezostane žiaden veľký rozvojový projekt. Teraz síce musí riešiť náročnú dostavbu pokračovania petržalskej električky, no tak ako v prvej etape pri výstavbe Starého mosta, už iba doťahuje to, čo začal jeho predchodca Milan Ftáčnik.

Nesrovnal ešte pred poslednými komunálnymi voľbami predstavil program „111 krokov, ako vrátiť Bratislavu Bratislavčanom“. Na jeho stránke už dokument nie je dostupný, no vybrali sme ho z archívu a pozreli sa, čo všetko sa Nesrovnalovi podarilo za štyri roky splniť.

Nesrovnal nedokázal pohnúť s Hlavnou železničnou stanicou ani s jeho obľúbenejšou opustenou stanicou Filiálka na Trnavskom mýte.

Veľmi sa snažil presadiť aspoň celomestskú parkovaciu politiku, no mestskí poslanci ho ani po opakovaných pokusoch nepodržali. To je jedna z najväčších slabín primátora Nesrovnala – v mestskom zastupiteľstve nemá väčšinu a musí ju získavať pre viaceré veľké témy.

Nevyrokoval ani vhodné podmienky s developermi HB Reavis a J&T RE, aby popri ich veľkých investíciách a žiadostiach o úľavy spravili pre mesto aj niečo viac.

Fiaskom boli konkurzy na šéfov mestských podnikov, ktorí mali prejsť cez personálne agentúry, aby sa zabránilo politickým nomináciám. Nakoniec ich výber nebol vôbec transparentný a cez uniknutú nahrávku sa verejnosť o zákulisných dohodách medzi poslancami dozvedela ešte viac ako v minulosti.

Nesrovnalovi sa vo viacerých veciach aj darilo. V kampani sľuboval efektívnejšie opravy ciest a s vládou Smeru na to dohodol milióny zo štátneho rozpočtu. Okrem peňazí mesta mu pomohlo slovenské predsedníctvo, keď vláda pred podujatím naliala do ciest 11,5 milióna eur. Koncom roka zasa vláda na netradičnom výjazdovom rokovaní v Bratislave rozhodla o ďalších 13 miliónoch eur na opravy ciest v hlavnom meste.

Primátorovi sa tiež vďaka dobrému vzťahu s novým premiérom Petrom Pellegrinim (Smer) podarilo aspoň začať debatu o novom systéme rozdeľovania štátnych peňazí samosprávam. Môže sa tiež pochváliť novým parkom, odstránenými bilbordmi a o niečo lepšími verejnými priestormi.

Ak to vyjadríme v číslach, Nesrovnalovi sa nepodarilo splniť 38 sľubov, v 33 bol úspešný, 13 splnil čiastočne. Prepočet urobil Denník N.

Nasledujú všetky sľuby Iva Nesrovnala a vyhodnotenie, či ich splnil.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Bratislava

Komunálne voľby 2018

Teraz najčítanejšie