Denník N

Po zosuvoch začali D1 pri Ružomberku po rokoch znovu naplno stavať, kolóny môžu zostať do roku 2022

Slávnostný začiatok razenia tunela Čebrať v roku 2014. Foto - Tasr
Slávnostný začiatok razenia tunela Čebrať v roku 2014. Foto – Tasr

Kým postavia diaľnicu, prestavia semafory a pridajú v meste pruhy, zásadná úľava v doprave sa v Ružomberku očakávať nedá.

Po troch rokoch začínajú opäť naplno stavať D1 pri Ružomberku. Pokyn vydal minister dopravy Árpád Érsek.

„Zhotoviteľ začal s razením tunela Čebrať z východného portálu. Zo získaného materiálu pri razbe tunela sa bude budovať teleso diaľnice,“ píše Národná diaľničná.

Diaľnicu Hubová – Ivachnová (15 km) prestali naplno stavať, keď sa tam v roku 2015 zosunul svah, v roku 2016 stavbu formálne zastavili. Ukázalo sa, že trasu treba zmeniť.

Potom sa zháňali dodatky a posudok o dopade novej trasy na prírodu (prišlo 159 požiadaviek laickej a odbornej verejnosti).

Teraz majú diaľničiari všetky povolenia v rukách. To je pre Ružomberčanov a vodičov, ktorí tadiaľ jazdia, mimoriadne dôležitá správa. Dopravná situácia v meste je taká vážna, že mesto sa stáva známym protestnými blokádami.

Po novom sa už miestni nebudú pozerať na prázdne stavenisko. V kolónach však s veľkou pravdepodobnosťou budú stáť ešte niekoľko rokov. Diaľnica bude hotová v roku 2022, aj to iba, ak sa už nič nestane.

Pellegrini pýta rýchle riešenie, také nie je

Situácia je taká vážna preto

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Drahé a meškajúce diaľnice

Teraz najčítanejšie