Denník N

Začína sa ďalšia prerábka D1, pri Triblavine bude povolená len 80-ka. Väčšie komplikácie ešte len prídu

Bratislavský župan Droba objednáva ďalšie linky od Slovak Lines. Chce šoférov lákať na verejnú dopravu, kým sa v Bratislave spustí veľká prerábka a výstavba diaľnic.

Šoféri si ešte pamätajú, aké komplikácie priniesli práce na križovatke Blatné na diaľnici D1 pri Senci. Teraz Národná diaľničná pokračuje v projekte rozšírenia D1, na rade je stavba križovatky Triblavina.

„V priebehu augusta sa začne s presmerovaním dopravy do režimu troch zúžených pruhov v každom smere jazdy, rýchlosť bude znížená na 80 km/h,“ vysvetľuje Národná diaľničná, ako plánuje vytvoriť priestor na stavebné mechanizmy uprostred D1.

V praxi to bude vyzerať približne takto:

Zdroj: NDS

Diaľniční manažéri hovoria, že križovatka už mohla byť hotová, keby ju neblokovali aktivisti.

Pôvodne sa začala stavať v roku 2015 s tým, že bude mať 6 plnohodnotných pruhov (3 pre každý smer) a pri nich budú takzvané kolektory, teda cesty na napojenie áut z okolia na diaľnicu. Štát ju začal meniť a aktivisti neúspešne namietali, že zmeny sa robia načierno a v prospech jedného investora.

Po novom bude mať križovatka a s ňou aj celá D1 medzi Bratislavou a Sencom 4 pruhy pre každý smer. Ďalej na Trnavu pôjde o 6-pruh. Celé rozšírenie má byť hotové najskôr v roku 2027.

Obmedzenia pri stavbe triblavinskej križovatky sa budú priebežne meniť. Manažéri NDS-ky dávnejšie avizovali, že budú menej citeľné ako pri Blatnom.

Na Triblavine má byť hotovo v roku 2020, no skutočné problémy ešte len prídu, ak sa v dohľadnom čase rozbehnú aj ďalšie veľké projekty v Bratislave.

Komplikácie sa očakávajú najmä na mieste,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Obchvat Bratislavy

Rozšírenie D1

Teraz najčítanejšie