YouTube, Apple, Facebook a Spotify začali blokovať jedného z najúspešnejších konšpirátorov

Alex Jones. Foto – AP

Alex Jones prišiel za 24 hodín o najdôležitejšie distribučné kanály.

Alex Jones je jeden z najznámejších a najpopulárnejších konšpirátorov na svete. Jeho reláciu InfoWars sledujú a počúvajú každý týždeň milióny ľudí. Cez svoj e-shop zarába milióny dolárov ročne. Jeho biznis však teraz utrpel tvrdú ranu. Veľké firmy ako Google, Apple a Facebook ho začali blokovať.

Ešte nedávno sa pritom tvárili, že Jones je v poriadku. Šírili jeho relácie medzi ľuďmi a aktívne ich propagovali aj medzi tými, ktorí nie sú jeho fanúšikmi.

Ako môže Facebook tvrdiť, že myslí svoj boj proti dezinformáciám vážne, ak necháva na stránkach obsah z InfoWars? Takúto otázku dostal v júli šéf facebookového newsfeedu John Hegeman. „Rôzni vydavatelia majú rôzne názory,“ odpovedal. To, že sa niekto mýli, ešte neznamená, že porušuje pravidlá Facebooku, dodal. Situácia sa však zmenila.

Domino efekt

Koncom júla dostal Alex Jones prvé tresty. YouTube mu na tri mesiace zakázal robiť živé prenosy, Facebook mu zmazal štyri videá. Väčší úder však prišiel až teraz.

Jonesove podcasty boli najprv zablokované na službách Spotify a Stitcher, v noci z nedele na pondelok sa pridal aj Apple, kľúčový hráč na trhu s podcastmi. To vyvolalo domino efekt. Facebook zablokoval štyri Jonesove stránky, jedna z nich mala 1,7 milióna fanúšikov. YouTube zablokoval kanál s viac ako 2,4 miliónmi odberateľov. Zrušený bol aj Jonesov účet na sociálnej sieti Pinterest.

Jones tak za 24 hodín prišiel o svoje najdôležitejšie distribučné kanály. Po pondelku mu ostal k dispozícii už len

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Facebook

Hoaxy a propaganda

Teraz najčítanejšie