Denník N

Šéfka marketingu Slovenskej sporiteľne: Bilbordy sme zrušili navždy, je to náš verejný záväzok

Šéfka stratégie a rozvoja značky našej najväčšej banky Dáša Juríková tvrdí, že k bilbordom sa už nevrátia, ani keby sa vymenili ľudia zodpovední za marketing.

Slovenská sporiteľňa tento týždeň oznámila, že už nikdy nebude pri svojej komunikácii využívať vonkajšiu reklamu, akou sú napríklad bilbordy a citylighty. Riaditeľka stratégie a rozvoja značky Slovenskej sporiteľne Dáša Juríková vysvetľuje, prečo si banka povedala, že bilbordy už nepotrebuje, čo tým môže stratiť a čo, naopak, získať a ako na to reagovali iné firmy.

Ako vzniklo rozhodnutie, že už nebudete využívať na marketing vonkajšiu reklamu, napríklad bilbordy?

Slovenská sporiteľňa začala znižovať výdavky na vonkajšiu reklamu už v roku 2015. Vtedy jej podiel tvoril v rámci celého mediálneho mixu 26 percent. V tomto roku sme sa chceli dostať na úroveň 13 percent. Zároveň banka začiatkom tohto roka spustila vlastnú digitálnu platformu George. Máme takmer pol milióna klientov, s ktorými vieme komunikovať priamo. Zároveň máme milióny kontaktov s klientmi v pobočkách a približne 100-tisíc hovorov mesačne s klientmi v rámci telefonického kontaktu. Povedali sme si, že je správny čas na to, aby sme tento fakt zužitkovali v kampani, ktorú sme spustili. Dávame von to, v čom je sporiteľňa silná, a to je spoločenská zodpovednosť a inovácia. Máme tri tváre kampane, jednou z nich je Matej Tóth. Tiež to nebola náhoda. V utorok sa postavil na štart na majstrovstvách Európy, my sme ho podporili a verili sme mu aj vtedy, keď ho obvinili. Aj keby Matej nevyhral žiadnu medailu, bol by víťazom sám nad sebou.

S rozhodnutím opustiť navždy bilbordy ste prišli krátko po tom, ako ste ukončili veľkú bilbordovú kampaň na nový internet banking George. Čakali ste na to, kým dobehne táto bilbordová kampaň?

Kampaň už dobehla skôr, prebiehala nám kampaň na Viva ulica, ktorá sa skončila v júli. Tú už sme plánovali s tým, že od 1. augusta prestane Slovenská sporiteľňa používať vonkajšiu reklamu. S plochami v priestoroch nákupných centier, kín, fitness centier budeme pracovať naďalej. Tam to nevnímame ako vypuklý problém. Tým je vizuálny smog vonku v mestách či pri cestách, ktorý verejnosť citlivo vníma. Snažíme sa doručiť posolstvo, že ako veľký zadávateľ reklamy a najväčšia banka na Slovensku vieme ísť ďalej aj bez toho.

Do akej miery je to PR aktivita banky a do akej miery o zodpovednosti?

Každá vec, ktorú firma robí, je o zodpovednosti voči spoločnosti, pretože sme najväčšia banka na Slovensku. Zároveň chceme byť aj takto vnímaní.

Aký typ klientov týmto stratíte?

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie