Denník N

Stromy v kvetináčoch, nové výťahy a stráž – otvorili obnovený podchod na Trnavskom mýte (nové a staré fotky)

Vynovený podchod. Foto N – Tomáš Benedikovič
Vynovený podchod. Foto N – Tomáš Benedikovič

Rekonštrukcia podchodu trvala menej ako rok, väčšinu zaplatil súkromník. Nesrovnalov vyzývateľ Vallo hovorí, že vyasfaltovaná plocha okolo podchodu je ako parkovisko.

Bol symbolom zanedbanej a špinavej Bratislavy. Dopravný uzol na Trnavskom mýte sa zásadne zmenil, obnovili tam podchod a v pondelok ho sprístupnili verejnosti.

Po takmer ročnej odstávke bude otvorený nonstop, okoloidúci tam nájdu lekáreň, papiernictvo, kvetinárstvo, drogériu, potraviny či služby krajčíra a obuvníka. O bezpečnosť sa stará bezpečnostná služba a 24-hodinový kamerový systém.

Nové je aj osvetlenie či elektroinštalácia. Podlahy či schody ostali pôvodné. Rekonštrukcia sa čiastočne dotkla aj zastávok električiek, kde mesto opravilo prístrešky a obnovilo dopravné značky.

Teraz ešte dokončujú chodníky v okolí Trnavského mýta, podľa primátora Iva Nesrovnala budú do pár dní hotové.

Novinkou v podchode sú nové verejné toalety za 50 centov.

Čo je nové

  • 24-hodinová prevádzka
  • nepretržitá strážna služba a kamerový systém
  • bezbariérový prístup k nástupištiam
  • nové verejné toalety za 50 centov
  • obchodné prevádzky ako kaviareň, fast-food, drogéria či lekáreň
  • služby obuvníka a krajčíra
  • nechtové štúdio
  • zákaznícke centrum DPB a ZSSK

Rekonštrukcia chátrajúceho podchodu sa začala v polovici októbra minulého roka. Celkovo stála 4,1 milióna eur, mesto zaplatilo 1,6 milióna (hoci najprv počítalo s investíciou 1,2 milióna eur) a developer Immocap Group, ktorý postavil blízke obchodné centrum Central a patrí mu už aj Istropolis na opačnej strane križovatky, investoval zvyšných 2,5 milióna eur.

Majiteľmi Immocapu sú Peter Lukeš a Michal Lazar, významní hráči v IT biznise.

Developera vybrali minulý rok mestskí poslanci, podchod bude prevádzkovať 15 rokov aj s opciou na ďalších päť rokov, a to za jedno euro ročne.

Výťahy nie sú všade

K jednotlivým nástupištiam vedú z podchodu eskalátory. Nové sú aj výťahy, no tie nie sú pri každom vchode na nástupište.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Bratislavská integrovaná doprava

Komunálne voľby 2018

Slovensko

Teraz najčítanejšie