Denník N

Kandidátka na starostku Petržalky Kratochvílová: Metro už nie je pre Bratislavu, politici dopustili dopravný kolaps

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Kde sa budujú sľúbené cyklochodníky, pruhy pre autobusy a záchytné parkoviská? pýta sa Tatiana Kratochvílová, bývalá hlavná dopravná inžinierka Bratislavy.

Kandidátka na starostku Petržalky Tatiana Kratochvílová z tímu Matúša Valla hovorí aj o tom:

  • prečo je metro, hoci aj plytké, pre Bratislavu nezmysel;
  • čo treba robiť s hlavnou železničnou stanicou;
  • či by Matúš Vallo dokázal vybaviť milióny od vlády, ako sa to darí Ivovi Nesrovnalovi;
  • aj o tom, ako by malo vyzerať parkovanie v Bratislave.

 

Ako sa vám po Bratislave cestuje?

Otázka je, že čím a záleží na tom, v akom čase. Chodím autobusom, na bicykli, veľa pešo, autom len málokedy. Keby som to však mala povedať vo všeobecnosti, tak cestovanie po Bratislave je problém.

Čo je problém pri cestách autom?

Autom som bola v poslednom čase len párkrát. Do Záhorskej Bystrice som cestovala zvyčajne autobusom. Problém s automobilovou dopravou je už aj v západnej časti Bratislavy, autá stoja počas špičky v kolónach. Už aj tunel Sitina, ktorý otvorili v roku 2007, prestal byť zárukou plynulého vstupu na miesta.

A čo bicyklom?

Bývam v časti Petržalky, odkiaľ sa cestuje dobre, keďže tu máme Petržalské korzo a Chorvátske rameno. Chodím väčšinou po Starom moste, tam je to fajn. V centre mesta je to už horšie, keďže cyklistické trasy stále nie sú samozrejmou súčasťou dopravnej infraštruktúry. Aj keď sú v meste a na niektorých sídliskách zóny 30, z hľadiska tolerancie zo strany vodičov jazda na bicykli nemusí byť vždy príjemná.

Myslíte si, že v Bratislave nastane v priebehu pár týždňov dopravný kolaps, na ktorý upozorňujú primátor Ivo Nesrovnal či investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek?

Konajú trošku neskoro a upozorňovať na problém nie je riešenie. Jeden aj druhý majú veľkú zodpovednosť za to, čo sa v Bratislave a jej okolí deje, ale nie len oni. Sú tu Bratislavská župa, ministerstvo dopravy, ktorí mali

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Komunálne voľby 2018

Slovensko

Teraz najčítanejšie