Denník N

tl;dr: Ruskí agenti nenosia ženské parfumy

Kresba – Tom Gauld pre Guardian

Nová rubrika. Prečítal som tento týždeň, aby ste vy nemuseli.

O výhodách brexitu. Británia chce využiť brexit na zmenu systému agrodotácií na príčetnejší: peniaze podľa toho, ako v skutočnosti zveľaďujete krajinu, nie za veľkosť lánov repky. (The Economist)

Keď vám život dáva citróny. V druhej polovici 19. storočia vo svete prudko stúpol dopyt po citrónoch, keď sa zistilo, že námorníci vďaka nim menej umierajú na skorbut. Jedno z mála miest, kde sa im darilo, bola Sicília. Citróny sa však pestovali ťažko a mali obrovskú hodnotu, tak sa vo veľkom kradli, a tak vznikli skupiny miestnych obyvateľov, ktorí sa združili, aby citróny strážili, a potom im napadlo nútiť aj ostatných farmárov, aby si od nich kupovali stráženie vlastných citrónov, a tak vznikla pôvodná sicílska mafia. (Aeon) #startuplife

Najlepší komentár k rozhovoru s pravdepodobnými vrahmi Skripaľa: „Skripal suspects display impressive command of Wikipedia“ (The Guardian)
– „Sú Petrov a Boširov ich skutočné mená? Rozhodne. Neboli si úplne istí, ktorý je ktorý, ale súhlasili, že spoločne sú títo dvaja.“
– „Obvinenia, že sú zabijaci GRU – s tým by vedeli žiť. Obvinenie, že by používali ženský parfum – to už je naozaj priveľa.“

Trendy v cestovnom ruchu. V nepálskych Himalájach sa vo veľkom rozmohli podvody na turistoch, ktorí ak sa sťažujú trebárs len na bolesť hlavy, sprievodca ich presvedčí, že je nutná okamžitá evakuácia helikoptérou, nemocnica zinkasuje peniaze za poistku a sprievodca províziu. Nepálske ministerstvo uvádza, že sprievodcovia dokonca niekedy sami sypú horolezcom do jedla preháňadlá, aby výhody helikoptérového odvozu nenútene zdôraznili. (Outside Magazine)

Teória všetkého. „V rozpore s rozšíreným názorom hlúposť nie je vlastnosť len niektorých ľudí. Je to univerzálny rys ľudskej rasy.“ (Raptitude.com)

Najlepšia infografika, akú ste kedy videli v televízii (od 0:40).
(ako vznikla – Wired)

sr;mp

Titulok Pluska.sk: KRUTÁ SPRÁVA pre ťažko chorých Slovákov: Za liek máme platiť stovky eur, kde na to vezmeme?
Realita: Vypršala patentová ochrana lieku, takže chorí Slováci ho budú kupovať pod iným menom oveľa lacnejšie.

Rozčítaná kniha

Prerod Volkswagenu z projektu vytvoreného na propagáciu nacizmu na symbol alternatívnej kultúry [Chrobák v 60. rokoch] je jeden z najúžasnejších príkladov rebrandingu v histórii marketingu.

– Faster, Higher, Farther: The Volkswagen Scandal 

tl;dr zo zahraničnej tlače

Teraz najčítanejšie