„Slovenské mamičky, pekné dcéry máte“. Nacionalistov dráždi kampaň na Absolut vodku so speváčkou tmavej pleti

Foto N – Tomáš Benedikovič

Za kampaňou na vodku Absolut stojí agentúra Triad. Jej spolumajiteľ Martin Woska odmieta, že by provokovali len z vypočítavosti.

Tmavá diskotéka, podľa popisu niekde na Orave. Dievča v slovenskom kroji prechádza okolo tancujúcich mladých ľudí a spieva ľudovku „Slovenské mamičky“ prerobenú do diskotékového rytmu.

Po minúte sa otočí a na kamere sa objaví slovenská speváčka tmavšej pleti Natália Dongová, pôvodom z Novej Dubnice. „Som Natalie a aj ja som Slovenka,“ povie. „Slovensko už dávno žije všetkými farbami, tak sa vykašli na predsudky. Poď žiť, nechaj žiť.“

Video z novej kampane na vodku Absolut videlo na Youtube už viac ako 100-tisíc ľudí. Dopĺňajú ho bilbordy a reklamné pútače s fotkou Natálie a so sloganom „Slovenské mamičky, pekné dcéry máte“.

Provokatívna kampaň s Natáliou, ktorej otec pochádza z afrického Konga, podľa očakávaní vyvolala búrku na nacionalistických stránkach. Pustil sa do nej aj Lukáš Machala, poradca predsedu parlamentu Andreja Danka (SNS).

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie