Denník N

V Tatra banke testujú humanoidného robota Peppera, klientom bude pomáhať na vybraných pobočkách

Humanoidný asistent Pepper. Foto - autor
Humanoidný asistent Pepper. Foto – autor

Pepper sa podobá na človeka – má telo, pohybuje sa, reaguje na pohyby a pokyny človeka, vyjadruje emócie a gestá. „Viem si predstaviť, že o rok bude Pepper na každej pobočke Tatra banky,“ vraví digitálny architekt.

Keď v najbližších týždňoch pôjdete na niektorú z pobočiek Tatra banky, možno v nej stretnete humanoidného robota Peppera, aby vám pomohol s vybranými službami.

Asistenta Peppera predstavili tento týždeň, keď banka otvorila Elevator Lab, laboratórium na vývoj digitálnych riešení.

Pepper zatiaľ nerozumie po slovensky a zákazník s ním komunikuje cez tablet. Robot ho uvíta, porozpráva mu o vybraných produktoch a službách, prípadne zavolá zamestnanca banky, ak je to nutné.

Zážitok z komunikácie

Alexander Csivre, digitálny architekt z Tatra banky, pre Denník N povedal, že kontakt s Pepperom zvyšuje v porovnaní s kioskami zážitok s komunikácie.

„Na kiosk len niečo klikáte, ale zariadenie neprejavuje žiadne emócie. Naproti tomu Pepper sa podobá na človeka – má telo, pohybuje sa, reaguje na pohyby a pokyny človeka, vyjadruje emócie a gestá.“

Záleží, ako sa Pepper naprogramuje, no človeka dokáže aj objať a vie rozpoznať ľudské tváre. Keď sa človek otáča, otáča sa za ním. Keď Pepper hľadí do tváre, oči mu svietia modrou farbou, keď hľadá, v očiach má červený pásik.

Pepper v Tatra banke je zatiaľ prototypom, majú dva kusy, no ak pôjde všetko dobre, humanoidných robotov by chceli rozšíriť na všetky pobočky. „Viem si predstaviť, že o rok bude Pepper na každej pobočke Tatra banky,“ vraví Csivre. 

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Technológie

Veda

Teraz najčítanejšie