Denník N

Bicyklov je v Bratislave denne asi 200, problémy riešime, hovorí Szabó zo Slovnaftu

Foto N – Vladimír Šimíček

O bikesharing v Bratislave je veľký záujem, bicykle sú často nedostupné. Podľa mapy staníc ich bolo v uliciach skoro o polovicu menej, ako by malo byť, Slovnaft tvrdí, že údaje z webu nie sú presné a každý deň je dostupných zhruba 200 bicyklov.

Projekt zdieľaných bicyklov v hlavnom meste má v Slovnafte na starosti CEO Slovnaftu Gabriel Szabó, ktorý je aj členom predstavenstva tejto firmy. Aj napriek problémom pri rozbehu projektu verí, že po vychytaní chýb sa bikesharing v Bratislave naplno rozbehne.

V rozhovore sa dočítate:

  • v čom sú žlté bicykle múdre a ako ich vyberať zo stojana
  • koľko ich je v skutočnosti v obehu a aké sú najčastejšie trasy
  • koľko stoja a čo všetko sa na nich kazí 
  • prečo firma vyrábajúca pohonné látky prevádzkuje bicykle 

Cez víkend stáli na viacerých stanovištiach v Bratislave desiatky voľných bicyklov, ale boli tam preto, že boli nepojazdné. Ľudia zúfalo chodili od jednej stanice k druhej a hľadali funkčné bicykle. Čo sa stalo?

Keď som si bral bicykel v piatok, takýto problém som nemal, ale vnímame reakcie od zákazníkov, že so systémom niekedy majú problém. Riešime to a verím, že to nie je natoľko kritické, že to obmedzuje používanie bikesharingu.

V čom je problém?

Je to nový systém, ktorý sme šili na mieru Bratislavy, a preto pri nábehu vychytávame chyby, ktoré sú zrejmé až pri verejnom masovom používaní. Chceme vylepšiť systém tak, aby nedochádzalo k nesprávnemu zadokovaniu bicyklov a systém vedel upozorniť užívateľa, že bicykel len odparkoval a jazdu neukončil. Bicykle sme robili „chytré“. Ak by boli „hlúpe“ a „chytré“ by boli

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Bicyklovanie v Bratislave

Teraz najčítanejšie