Súťaž na diaľnicu pri Kriváni za štvrť miliardy je prelomová, cena nie je jediné kritérium

Štátni manažéri prvýkrát vyberajú dodávateľa diaľnice aj podľa kvality tímu a nákladov na prevádzku cesty.

Keď Ján Počiatek ako minister dopravy odovzdával pred tromi rokmi šoférom obchvat Detvy, hádzali po jeho sprievode vajcia. Zástupca nevyplatených stavbárov z kauzy Váhostav Milan Blaho vysvetľoval, že mieril na šéfa Váhostavu, ale „z tej vzdialenosti sa to ani veľmi nedalo“.

Bolo to v čase búrlivej debaty, kto môže za to, že si firmy na stavbe diaľnic navzájom neplatia faktúry, a či hlavný vinník nie je štát, ktorý v tendroch tlačil na nízke ceny.

Ubehli tri roky, blízko Detvy chystá štát budovanie ďalšieho diaľničného úseku a debata o tom, či treba tendrovať len podľa ceny, sa vrátila.

Úsek rýchlostnej cesty R2 od Kriváňa po Mýtnu bude 9 kilometrov dlhý, mal by nadväzovať na obchvat Detvy, a štát by chcel jeho dodávateľa vybrať nielen podľa ceny, ale aj podľa kvality ponúkanej práce.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Drahé a meškajúce diaľnice

Teraz najčítanejšie