Denník N

Firma K***ty a jej *** reklama

Foto - Facebook
Foto – Facebook

Slušnosť neznamená predstieranie, že vulgarizmy neexistujú, ale rešpektovanie, do akého jazykového štýlu náležia.

Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna slovenská firma, ktorá zbúrala svoju dlhoročnú tradíciu serióznej reklamnej komunikácie jediným razantným ťahom. Táto firma iste kalkulovala s nepochybným faktom, že aj negatívna reklama je reklama, a preto sa pokúsime o jej novom reklamnom ťahu hovoriť bez toho, aby sme túto firmu označili presne.

Na tento alibizmus sme dostali návod priamo v danej reklame: „Aspoň raz nebuď ko*ot a konečne jej to kúp.“

D******a tejto reklamy má hneď dve roviny. Prvou je, že nás dostáva do sveta aspoň takého dementného, ako sú nekonečné seriály z prostredia, kde je rodnou rečou španielčina. Ťažko si inam lokalizovať predstavu, ako žena s vyplazeným jazykom čaká, kým jej „to konečne“ kúpi muž, ktorý tak jediný „raz nebude ko*ot“. Táto trápnosť je však vzácne rodovo vyvážená, lebo robí idiotov z mužov aj zo žien rovnako.

Druhou rovinou je

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Teraz najčítanejšie