ŽSR hrozia aj spomalením vlakov namiesto opráv. Veď majú pol miliardy, odkázal Érsek

Ilustračné foto – Denník N

Železničiari kritizovali budúcoročný rozpočet. Radia im lepšie investovať.

Železniční manažéri hrozia, že ak zistia na koľajniciach poruchu, namiesto nákladnej opravy trať odstavia alebo na nej obmedzia rýchlosť. S budúcoročným rozpočtom si vraj často nebudú môcť dovoliť urobiť viac.

Železničiari tým pohrozili v pondelok, návrh rozpočtu bez zmeny v stredu schválila vláda.

Železničiari sú posledné mesiace terčom posmechu na sociálnych sieťach. Horiace rušne či rozpojený vlak sa však týkajú skôr Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá má na starosti vlaky.

Rozpočet kritizujú Železnice SR, ktoré majú na starosti koľajnice (3 600 km). Aj ich stav má mimoriadny vplyv na komfort cestujúcich a pravidelné odchody vlakov.

„Súčasný stav železničnej infraštruktúry, ktorý je výsledkom dlhoročného podfinancovania, je využívaný na mediálny boj a devalváciu organizácie a jej manažmentu,“ odkázal šéf ŽSR Martin Erdössy v pondelok cez tlačovú správu.

Málo peňazí však nie je podľa ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) hlavný problém železníc.

„V tomto momente majú železnice pol miliardy (eur),“ komentoval minister. Dodal, že na rok 2019 dostanú ŽSR toľko isto peňazí ako tento rok, a to je o 20 miliónov eur viac než v roku 2017. Na ministerstve preto očakávajú, že „zvýšené dotácie sa prejavia v lepšej kvalite dopravnej cesty“.

Minister nekomentoval, či považuje ponosy a hrozby železničiarov za osobné zlyhanie ich manažmentu, či je šéf železníc nominant strany Most-Híd, ani či uvažuje nad jeho odvolaním.

„Nebudem

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie