Denník N

Ľudia si berú z lietadiel záchranné vesty, deky, ale aj vrecúška na vracanie

Foto - Flickr.com/Condor.com
Foto – Flickr.com/Condor.com

Podobne ako v hoteloch, aj v lietadlách platí, že ak je predmet na jedno použitie, je váš; ak nie, radšej sa spýtajte.

Píše Christopher Elliott, článok zverejňujeme so súhlasom The Washington Post.

Čo kradnú pasažieri z lietadiel? Vyzerá to tak, že všetko, čo nie je pripevnené. Veď stačí vymenovať niektoré z predmetov, ktoré miznú z komerčných liniek: šálky na kávu, príbory, deky, záchranné vesty…

Počkať, záchranné vesty? Áno, záchranné vesty.

V časoch, keď Joyce Kirbyová pracovala ako letuška, pasažieri pravidelne brali spod sedadiel nafukovacie záchranné vesty predtým, než vystúpili z lietadla. „Po každom lete sme museli skontrolovať všetky sedadlá, aby sme sa uistili, či pod nimi ostali vesty,“ spomína si Kirbyová, ktorá dnes na Floride vedie cestovnú kanceláriu.

Zaujímavé nie je len to, čo cestujúci berú, ale aj to, prečo to berú. Ak sú naozaj schopní vziať všetko, čo nie je pripevnené, svedčí to viac o leteckom priemysle ako o nich samotných.

Miliónové straty

Prednedávnom som sa pozrel na problém miznutia hotelového zariadenia. Experti mi vtedy tvrdili, že za nárast množstva zlodejov môžu hotelové poplatky, vďaka ktorým majú hostia dojem, že všetko je v cene.

Situácia v lietadlách je podobná. Poplatky sú vysoké a cestujúci niekedy nemajú na výber, či ich chcú zaplatiť. Neskôr ukradnú vybavenie lietadla, lebo sú nahnevaní.

Koľko toho pasažieri ukradnú? Nikto nevie. Neexistujú žiadne štatistiky krádeží, aerolinky o zlodejoch verejne neinformujú. Moji čitatelia a kolegovia ma však neustále zásobujú množstvom anekdotických dôkazov. Napríklad Brian Sumers z portálu Skift si nedávno všimol, ako cestujúci kradnú z prvej triedy vankúše a deky.

Spoločnosť United Airlines vlani poslala svojim letuškám a stevardom obežník, v ktorom

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Človek

Veda

Teraz najčítanejšie