Denník N

Štátne lesy idú do protiútoku a tvrdia, že to oni sú les, na kampaň majú 1,6 milióna eur

Vizuál kampane Lesy sme my. Zdroj – lesysmemy.sk
Vizuál kampane Lesy sme my. Zdroj – lesysmemy.sk

Štátna firma nazvala svoju kampaň Lesy sme my, má na ňu viac ako pätinu svojho ročného zisku. Po roku ňou reaguje na úspešnú ochranársku kampaň My sme les. Medzi podporovateľov zaradili lesníci aj organizácie, ktoré o tom netušili.

Keď pred rokom ochranári a aktivisti spustili kampaň My sme les na záchranu našich rúbaných lesov, bol to veľký úspech. Zapojili sa aj známe osobnosti ako Dominika Cibulková, Adela Vinczeová či Zuzana Kronerová, podporu vyjadrilo 108 odborníkov a rýchlo sa pridali tisíce ľudí; dnes ich je už vyše 65-tisíc.

Štátna firma Lesy SR teraz spustila vlastnú kampaň a už názvom odpovedá, že lesy sú niekto iný, a nie aktivisti a ochranári – nazvali ju Lesy sme my a spoty vysielajú v televízii JOJ či v rádiu.

„Lesy sa nechránia na kávičke ani s mobilom v ruke,“ píše sa v manifeste lesníkov. „Lesom musíte venovať svoj život, nielen pár riadkov v statuse.“ Reagujú tým zrejme na masívnu reakciu na ochranársku kampaň, po ktorej si ľudia pridávali do profiloviek logo My sme les a ktorá mala silnú odozvu na internete.

Hovorca štátnej firmy Pavel Machava hovorí, že to nie je reakcia na žiadnu inú kampaň. „Názov vyšiel z toho, ako sme mali vysúťaženú kreatívnu časť kampane. Nevylučujem, že to tak môže pôsobiť, ale nemyslím si, že primárne vznikla ako antikampaň na My sme les.“

Lesníci hovoria, že ich snahou je „verejnosti priblížiť náročnú prácu ľudí, ktorí sa podieľajú na starostlivosti o les“.

Video: Kampaň lesníkov Lesy sme my

Až do výšky 1,6 milióna eur, zisk z milióna stromov

Kampaň My sme les pred rokom vytvorili dobrovoľníci bez nároku na honorár.

Štátna firma hovorí, že za tú svoju zatiaľ zaplatila zhruba 150-tisíc eur a kampaň naplánovali na dva roky. „Prvá fáza prebieha v októbri a novembri 2018. Potom ju vyhodnotíme a rozhodneme sa o jej prípadnom pokračovaní.“

V Centrálnom registri zmlúv je už dnes 11 zmlúv Lesov SR súvisiacich s kampaňou štátnej firmy, na ktorú má ísť spolu viac ako 1,6 milióna eur.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Teraz najčítanejšie