Denník N

Veľký boj o malé radnice: Ako sa robí a koľko stojí volebná kampaň v okresných mestách

Komunálna kampaň môže byť rozmanitá. Foto – FB Jakuba Nedobu, Zomri, ruhigroman.sk

Strany môžu svojim kandidátom v regiónoch prispieť najviac dokopy polmiliónom eur. Smer už má väčšinu peňazí na transparentnom účte, o sume tesne pod limitom uvažuje aj SaS.

Tri týždne pred novembrovými komunálnymi voľbami sa kampaň pomaly rozbieha aj v regiónoch. V Handlovej štyria kandidáti na mestských poslancov oblečení v mušketierskych kostýmoch presviedčajú občanov, že spoločne mestu pomôžu.

V Nitre je jednou z udalostí komunálnych volieb kandidatúra bývalého hokejového reprezentanta Jozefa Stümpela na mestského poslanca, ktorého podporujú Smer a SNS. V Poprade sa zasa do volebného súboja zapojí zrejme najbohatší podnikateľ v regióne, Alexej Beljajev, ktorý miestnych svojím sloganom presviedča, že „Poprad je poklad“.

Komunálna kampaň na Slovensku zatiaľ nie je taká nápaditá – alebo, ak chcete, miestami až bizarná – ako v susednom Česku, kde lokálni politici vo svojich predvolebných klipoch vyliezali z kontajnerov, tancovali na námestiach alebo sa prezentovali ako akční hrdinovia z filmov.

Možno je to aj preto, že Slováci, či už voliči, alebo politici, sú o niečo konzervatívnejší.

Denník N sa zhováral s miestnymi aktivistami aj profesionálnymi politickými marketérmi o tom, ako viesť kampaň v okresnom meste na Slovensku: koľko na ňu treba peňazí, ako by mal vyzerať slogan, či ešte stále treba bilbordy, no pýtali sme sa aj to, či by sa kandidát na primátora mal v nedeľu ukázať v kostole

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Komunálne voľby 2018

Teraz najčítanejšie