Denník N

Šéf Železníc SR: Celú hlavnú stanicu prerobíme do MS v hokeji, pre čakáreň za milión sme mali kontrolu

Martin Erdössy, generálny riaditeľ ŽSR. Foto N - Tomáš Benedikovič
Martin Erdössy, generálny riaditeľ ŽSR. Foto N – Tomáš Benedikovič

Martin Erdössy vedie ŽSR dva roky, pýta pre firmu od štátu viac peňazí na opravy tratí, inak hrozí, že ich začnú namiesto opráv odstavovať.

Aj riaditeľ Železníc SR Martin Erdössy má fotografiu s Robertom Kaliňákom pri motorke, fotili sa na oslave Kaliňákových 40. narodenín. V partii pózoval aj Jozef Ráž mladší, ktorý sa takmer stal Kaliňákovým nástupcom na ministerstve vnútra, s Rážom Erdössy spoluvlastnil rockový klub.

Erdössy dnes manažuje štátnu firmu s takmer 14-tisíc zamestnancami, Železnice SR sa starajú o 3600 kilometrov tratí. Hovorí, že konexie s jeho postom nesúvisia a firma rieši vážny problém: Namiesto opráv sa budú trate na budúci rok odstavovať alebo na nich spomalia jazdu. Na viac často nebude stačiť rozpočet, ktorý už schválila vláda.

V rozhovore vysvetľuje aj:

  • ako sa stal generálnym riaditeľom ŽSR,
  • ako to bolo s novou čakárňou na bratislavskej hlavnej stanici za milión eur,
  • či ešte v ŽSR pracuje ich bývalý riaditeľ známy z kauzy zabudnutého ruksaku s 300-tisíc eurami a zmluvou na 200-miliónovú trať, ktorú nám nepreplatil Brusel,
  • kedy bude trať prerobená na 160 km/hod z Bratislavy po Žilinu, prečo sa na jej pokračovaní do Košíc na väčšine úsekov nepracuje,
  • či sú manažérom ŽSR sympatickí podnikatelia z Kazachstanu, ktorí sú najlacnejší v najväčšom tendri ŽSR,
  • prečo ho minister dopravy z Mosta-Híd v debate o rozpočte nepodržal, ale premiér zo Smeru áno,
  • či sa hlási ku katastrofám, pre ktoré si zo železníc robia posmech na sociálnych sieťach.

Tvrdíte, že rozpočet pre ŽSR je likvidačný a že je to príčina kaziaceho sa mena železničiarov. ŽSR sa tým hlási k horiacim rušňom,  padnutým trakčným vedeniam, pasažierom migrujúcim pomedzi koľajnice?

Nie, po celý čas sú nesprávne zamieňané dve firmy. Železnice SR sú manažérom infraštruktúry, majú na starosti koľaje, trakčné vedenia, mosty, tunely, železničné stanice a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) má na starosti osobnú dopravu, a to sú práve vlaky.

Stav koľajníc môže mať vplyv na komfortný prejazd vlakov. Ani padnuté trakčné vedenie sa vás netýka? To bola jedna z prvých vecí, pre ktoré sú železnice terčom posmechu na sociálnych sieťach.

Týka, ale uvedené dva prípady, pri ktorých išlo o trakčné vedenie, neznamenajú, že trakčné vedenie spadlo samo od seba preto, že by bolo napríklad staré či prehnité. V oboch prípadoch bolo strhnuté prechádzajúcim rýchlikom. Je to

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Rozhovory

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie