Denník N

Keď sa začne prerábať Prievoz, zdržíte sa na Gagarinovej, avizuje manažér bratislavského obchvatu

Takto má vyzerať prerobená križovatka Prievoz pri Prístavnom moste. Zdroj – D4R7 Construction
Takto má vyzerať prerobená križovatka Prievoz pri Prístavnom moste. Zdroj – D4R7 Construction

V zákazke na obchvat Bratislavy je aj veľká prestavba križovatky Prievoz. Nemala by trvať dlhšie ako dva roky, ak nás nezastavia mimoriadne nepriaznivé zimy, hovorí dopravný manažér pre obchvat Bratislavy Zdeněk Krejčí.

Zdeněk Krejčí manažuje pre staviteľa bratislavského obchvatu dopravu a práve rieši, ako čo najrýchlejšie prerobiť križovatku Prievoz, aby bola väčšia, bezpečnejšia a pripravená na vyšší dopravný prúd po dostavbe R7 od Dunajskej Stredy bez toho, aby v Bratislave skolabovala doprava.

Na to, že to bude veľký problém, upozorňoval bratislavský primátor Ivo Nesrovnal; šéf investícií Národnej diaľničnej spoločnosti Jiří Hájek odporúča šoférom zamyslieť sa, či neprestúpiť na dva roky na MHD. Krejčí potrebuje povolenia aj od nich či od policajtov. Meria dopravu, navrhuje, kde pridať bus-pruh alebo zoptimalizovať zelenú vlnu, a debatuje aj s policajtmi. V rozhovore vysvetľuje :

  • či cíti tlak na odsúvanie stavby,
  • či sa práce v októbri naozaj rozbehnú,
  • čo to urobí na Prístavnom moste a kde sa bude čakať dlhšie,
  • prečo sa plánuje bus-pruh na Gagarinovej ulici,
  • čo očakáva od šoférov,
  • či je už načase, aby sa obmedzoval vjazd áut do Bratislavy.

septembri sa v Bratislave očakával dopravný kolaps v dôsledku prerábky križovatky Prievoz, nič sa však nedeje.

Zatiaľ robíme prípravné práce, preložky inžinierskych sietí nutné pred štartom prestavby mimoúrovňovej križovatky Prievoz, dokončujeme preložku cyklochodníka, ktorý ide od ulice Mlynské nivy smerom k Pannonii. Bude presunutý a rozšírený – z trojmetrového chodníčka bude 4,5-metrový.

Prečo sa v Prievoze ešte nestavia a kedy sa začne?

Ešte dolaďujeme opatrenia, aby bol dosah výstavby na používateľov ciest minimálny. Termín závisí od toho, kedy získame všetky povolenia. Debatujeme s krajským dopravným inšpektorátom, NDS, magistrátom a ďalšími.

V októbri by to mohlo byť?

Dúfame, že áno.

Ako prvé urobíte čo?

Prvá je na rade výstavba novej vetvy križovatky od Prístavného mosta, z Petržalky, smerom na Slovnaftskú a na D1 do Trnavy opäť smerom von z Bratislavy na Slovnaftskú a ďalej na Podunajské Biskupice. Všetko, čo je na tejto mape označené krížikmi, bude odstavené asi na pol roka.

Zdroj – D4R7 Construction

 

To bude veľký zásah do dopravy.

Urobili sme sčítanie dopravy. Dopravný model ukazuje, ako sa počas stavby zvýši doprava aj ako sa predĺžia prejazdné časy. Navrhli sme asi 7 obchádzkových trás pre rôzne smery, na ktorých sa to prejaví. Najväčší nápor očakávame na Gagarinovej ulici, pretože to je spojnica medzi križovatkou Bajkalská a Ulicou svornosti a nájazdom späť na D1.

Koľko áut je tam dnes a koľko očakávate, že bude počas stavby?

V prieskume nám vyšlo, že dnes tam jazdí zhruba 18 000 vozidiel za 24 hodín a môže dôjsť k 20-percentnému nárastu dopravy.

Foto N – Tomáš Benedikovič

 

Časovo to vychádza ako?

Pri tej najhoršej špičke,

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Obchvat Bratislavy

Rozhovory

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie