Denník N

Prorektor Univerzity Palackého v Olomouci: Kauzy ako utajenie rigoróznej práce môžu byť pre imidž školy devastačné

Foto - archív P. B.
Foto – archív P. B.

Peter Bilík sa snaží o zviditeľnenie školy a má na starosti marketing. Pri slovenských univerzitách sa stretáva s veľkou mierou konzervativizmu.

V novembri vystúpite na TEDxUniverzitaKomenského s témou: Ako vám kradneme študentov. Ako sa vám na vašej univerzite darí kradnúť nám študentov?

Ten trošku bulvárny názor nevychádza z mojej hlavy a nemyslím si, že vám kradneme študentov. Robíme všetko pre to, aby sme boli atraktívni pre študentov z akejkoľvek krajiny. Chceme, aby sa tu študenti cítili exkluzívne, aby mali pocit, že univerzita je pre nich. Olomouc ako univerzitné mesto nemá konkurenciu, žije tu 100-tisíc obyvateľov a 22-tisíc študentov.

Slovenských študentov je u vás zhruba desať percent. Cielite na nich konkrétne kampane?

Svojím spôsobom áno. Máme populačný pokles a všetky univerzity s ním bojujú. Najlepšia reklama a marketingový ťah, aké môžeme robiť, sú, že dáme dobrý zážitok študentom, ktorí teraz študujú. Pretože najlepšia kampaň je ústnym podaním – že študent porozpráva o svojej dobrej skúsenosti kamarátovi. Podľa našich skúseností aj prieskumov je to najefektívnejšia cesta, ako o sebe dať vedieť. Ale, samozrejme, robíme aj marketingové kampane, sme na všetkých zásadných slovenských veľtrhoch a chodíme aj na konkrétne gymnáziá. No aj keď sa venujem marketingu, nepreceňoval by som jeho úlohu, najdôležitejšia je skúsenosť študentov.

Ako by mala vyzerať prezentácia školy, aby bola úspešná? Čo musíte urobiť, aby študenti nešli napríklad do Brna, ale išli k vám?

Sú tri základné piliere motivácie, prečo si študenti vyberú danú školu. Prvá vec je kvalita. Nájdu si jej hodnotenie, ohlas školy vo verejnom priestore, napríklad akú budú mať pridanú hodnotu na trhu práce, keď ju skončia. Druhá zásadná vec je miesto, na ktoré idú. Ak majú niekde stráviť niekoľko rokov života, veľmi pravdepodobne si budú vyberať miesto, ktoré je k nim vľúdne, ktoré im poskytne dostatok možností na rozvoj a realizáciu počas voľného času, kde sa budú cítiť dobre.

A tretia vec?

Imidž školy. Na tom so svojím tímom pracujeme. Dávame najavo, že v škole sa nepozeráme na študentov zhora, ale ide o partnerské vzťahy a celá škola vyznáva etické princípy správania sa k študentom. Že tu je zaujímavá študentská komunita, ktorá sa stretáva a pomáha si, že sú tu festivaly, ktoré škola pomáha organizovať.

Ako môže ovplyvniť imidž školy prípad, ktorý sa deje momentálne na Slovensku, keď predseda parlamentu Andrej Danko požiadal o utajenie svojej rigoróznej práce a Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici mu vyhovela?

Podobné kauzy môžu mať devastačné dôsledky. V Česku sme mali podobné prípady a povesť niektorých vysokých škôl to poznamenalo. Naša škola teraz aj pre niektoré politické kauzy

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie