Denník N

Šéf siete dm: Odvod pre reťazce je dodatočná DPH, či sa to niekomu páči, alebo nepáči

Martin Podhradský Foto – dm
Martin Podhradský Foto – dm

Reťazec dm drogerie markt by ročne mohol na odvode pre reťazce zaplatiť vyše 4 milióny eur, zákon z dielne SNS považuje za diskriminačný.

Hoci sieť dm drogerie markt predáva prevažne drogériu, podľa navrhnutého zákona o odvode pre reťazce by mala odvádzať štátu niekoľko miliónov eur ročne za to, že predáva aj potraviny. Konateľ reťazca Martin Podhradský to považuje za diskriminačné, napriek tomu tvrdí, že nerozmýšľali o tom, že by sortiment potravín zúžili, aby sa plateniu odvodu vyhli. Je presvedčený, že odvod je dodatočná DPH a premietne sa do cien oveľa širšieho sortimentu, než si predkladatelia zákona zo SNS myslia.

Aká bola vaša prvá reakcia, keď ste si prečítali návrh zákona o osobitnom odvode pre reťazce?

Z vlády boli jasné stanoviská, že majú ambíciu niečo také prijať. My sme sa snažili dôvodiť, aké sú výhody a nevýhody takýchto opatrení. Prvý dojem, keď to predložili bol – už je to tu.

Boli ste prekvapený či zhrozený z návrhu zákona, keď ste si ho prečítali?

Bol som zhrozený z toho, že si niekto urobí rukojemníka a vyrúbi mu dodatočnú DPH vo výške 2,5 %. Ja som bol celkom nad vecou, kým som si to prečítal, pretože som si myslel, že sa to reťazca dm nedotkne. Ale keď tam dali, že sa to dotkne reťazcov s minimálne 10-percentným podielom potravín na predaji, vedel som, že nás to zasiahne. Považujem to za vysoko diskriminačný zákon voči dm. Lebo ak predávate 85 % nepotravinárskeho sortimentu a musíte zaplatiť navyše daň za potraviny, tak to normálnemu človeku nedáva logiku.

U vás je ten podiel potravín okolo 14 – 15 percent. Neuvažovali ste, že by ste zúžili sortiment potravín, aby sa ich podiel na obrate dostal pod 10 %?

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Odvod pre reťazce

Teraz najčítanejšie