Denník N

Stopár Eugen zdraví z TA3. Kmotríkova televízia opäť ťaží z megakampane na eurofondy

Stopár Eugen je hlavnou postavou novej kampane na eurofondy. Foto - úrad vlády
Stopár Eugen je hlavnou postavou novej kampane na eurofondy. Foto – úrad vlády

Spravodajská televízia s malou sledovanosťou dostáva veľké balíky z eurofondových kampaní pravidelne, v aktuálnom programovom období získa zrejme viac ako 2,5 milióna eur.

Možno netušíte, že sa tento chlapec volá Eugen, ale určite ste ho za posledné týždne už stretli. Prihovára sa z desiatok reklamných šotov, ktoré rotujú na našich televíznych obrazovkách a informujú o úspešných eurofondových projektoch z minulosti.

„Všade čítam, že eurofondových projektov je na Slovensku veľa, že sú všade,“ hovorí v reklame, ktorú do televízií zadal úrad vlády. „Ale ja verím len tomu, čo vidím na vlastné oči. Budem si všímať všetky mosty, cesty, všetky stavby, ktoré sú označené touto vlajočkou.“

Vlajka Európskej únie figuruje aj v ďalších šotoch, kde stopár Eugen cestuje po krajine a objavuje, čo sa v minulosti z európskych peňazí podarilo vybudovať. Podobné kampane sú súčasťou eurofondových operačných programov už roky, mnohí diváci si možno spomenú na staršiu sériu šotov, v ktorých malé deti čítali dobré správy o Slovensku.

Pri eurofondových kampaniach sa opakuje ešte jeden fenomén – tak ako v minulosti nepomerne viac ako iné televízie z balíka peňazí na mediálny priestor ťaží malá spravodajská televízia TA3 Ivana Kmotríka.

Video: Šot z kampane na eurofondy

Milión pre Markízu či Joj, pol milióna pre TA3

Kampaň so stopárom Eugenom je platená z eurofondového Operačného programu Technická pomoc, ktorý spravuje úrad vlády.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Slovensko

Teraz najčítanejšie