Denník N

Presne toto je album, aký Slovensko v roku 2018 potrebuje

Obal albumu Antigona je dielom Damiána Pastirčáka, s aranžmánmi piesní pomohol Katarzii jeho brat Jonatán. Foto – Slnko records

Katarzia prichádza na novej nahrávke Antigona s ďalšou radikálnou premenou. Z hudby pre antickú drámu vznikla kolekcia elektronických piesní na súčasné témy.

Mohlo sa to skončiť tak, ako sa to obvykle končí. Ďalšou hudbou pre divadelné predstavenie, na ktorú zabudnete hneď v ten večer po hereckej klaňačke alebo krátko po poslednej repríze. Špeciálne to presne takto mohlo dopadnúť v prípade antickej drámy, ktorá sa niekoľkým generáciám žiakov spája s nálepkou Povinné čítanie.

Lenže Antigona v Slovenskom národnom divadle nie je len ďalšie predstavenie. Postarali sa o to pesničky, aj mrazivá aktuálnosť takmer 2500 rokov starého textu v kulisách dnešného Slovenska. Vznikla hudba, ktorá je doslovne scénická, robí sa naživo priamo na scéne počas každého jedného predstavenia, ale zároveň to predstavenie presahuje. Už znela aj na námestiach na koncertoch pre Jána a Martinu, práve vyšla na samostatnom albume a v decembri bude znieť aj na turné.

Nepohodlná osoba

Po osamelej pesničkárke s gitarou (debut Generácia Y) a verzii s dvomi skupinami (Agnostika) je tu nová a zase úplne iná Katarzia. Jej hlas tentoraz sprevádza výlučne elektronika a viac než sama o sebe už hovorí o iných, cez antickú postavu rozpráva o súčasnosti.

Svojím spôsobom je to aj rekapitulácia tých najzásadnejších

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie