Denník N

Čo majú spoločné AAA Auto, obhajcovia hazardu a politik Martin Borguľa? Všetkých podporujú falošní diskutéri

Niektorí falošní diskutéri, ktorí pomáhajú aj súčasným a bývalým klientom agentúry PR Clinic. Koláž: Denník N
Niektorí falošní diskutéri, ktorí pomáhajú aj súčasným a bývalým klientom agentúry PR Clinic. Koláž: Denník N

Falošné účty pred voľbami opäť pomáhajú politikom a roky vychvaľujú klientov slovenskej PR agentúry. Denník N týchto diskutérov odhalil. (zoznam na konci článku)

V lete sa na facebookovej stránke Martina Borguľu začala objavovať veľmi aktívna skupina diskutérov, ktorá kandidáta na starostu bratislavského Starého Mesta intenzívne chváli. „Vaša otvorenosť je mi veľmi sympatická,“ píše jeden. „Konečne niekto, kto niečo pre Staré Mesto reálne robí,“ zasa druhý. „Sledujem vás už dlhšie a máte vo svojich plánoch jasno,“ vyzdvihuje tretí.

Denník N zmapoval tri desiatky podobných diskutérov. Keď človek začne ich profily skúmať podrobnejšie, zistí, že niektorí majú fotku ukradnutú z internetu. Iní sa zaregistrovali na Facebooku plus-mínus v tom istom čase. Ďalší pôsobili v minulosti na sociálnej sieti pod iným menom. A mnohí tak, ako teraz fandia Borguľovi, vlani podporovali Rudolfa Kusého za bratislavského župana.

Tým sa výpočet spoločných vlastností nekončí. Analýza aktivity podozrivých účtov ukázala, že majú veľmi podobné okruhy záujmov.

Roky zlepšujú imidž autobazáru AAA Auto. Svojím zdieľaním šírili reklamu Plzeňského Prazdroja. Pochvalne sa vyjadrovali aj na adresu spoločnosti Slovak Lines. Spoločne sa postavili na stranu automobilky Volkswagen, predstierajú, že sú jej zamestnanci, a útočia na odborárov.

A zhodou okolností sú všetky tieto firmy súčasnými či bývalými klientmi agentúry PR Clinic. Borguľa spoluprácu s agentúrou vylučuje.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Facebook

Falošní diskutéri

Komunálne voľby 2018

Teraz najčítanejšie