Denník N

Ľudia z marketingu by mali povedať, že falošní diskutéri sú hanba a nechcú ich

Tie isté firmy, ktoré médiám posielajú maily o ich spoločenskej zodpovednosti, si veselo najímajú falošných diskutérov na vytváranie falošnej reality.

Kampaň pred komunálnymi voľbami vyplavila na web znova stovky falošných diskutujúcich, čo kolegu Filipa Struhárika podnietilo pozrieť sa znova aspoň na časť priemyslu falošných diskutérov.

Najprv si ich pár desiatok pozbieral pod diskusiami týkajúcimi sa smeráckeho (oficiálne nezávislého) kandidáta na starostu bratislavského Starého mesta Martina Borguľu. Ak sa dennodenne zaoberáte Facebookom, typický falošný účet odhalíte za pár minút podľa verejnej histórie jeho správania.

Pri dôkladnejšom pohľade na skupinu týchto facebookových fanúšikov lokálneho politika sa ukázalo, že ide o „ľudí“, ktorí majú aj veľa iných spoločných záujmov (nemajú radi nezávislé odbory vo Volkswagene, brzdia odpor voči herniam a páčia sa im značky AAA Auto, Slovak Lines, Plzeňský Prazdroj atď).

Tento zoznam a aktivity skupiny falošných diskutérov potom už ľahko viedli k nájdeniu PR agentúry s veľmi podobným portfóliom klientov. Majiteľ firmy PR Clinic Juraj Danielis síce obvinenie z vydržiavania si tejto partie trollov odmieta, no pochybnosti o jeho slovách majú už aj jeho konkurenti z PR trhu.

Už deň po publikovaní aktuálnych zistení ich asociácia pozvala PR Clinic na vysvetlenie. Ak by sa

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Facebook

Falošní diskutéri

Komentáre

Teraz najčítanejšie